Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:32:56 GMT

فاضلاب آبادان گره کور نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۳۳۰۵

فاضلاب آبادان گره کور نیست

علیرضا خلیلی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح مصوب شبکه فاضلاب شهری آبادان  یک هزار و ۱۴۰ کیلومتر را در بر می گیرد که از سال ۱۳۷۳ که شروع این طرح بوده و تاکنون ۶۶۰ کیلومتر کار شده است و ۴۸۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: مقدار باقی مانده از پروژه بزرگ شبکه فاضلاب آبادان شامل دو بخش است که ۲۸۰ کیلومتر آن مربوط به نقاطی است که اصلاً شبکه فاضلاب ندارند و ۲۰۰ کیلومتر نیز مربوط به نقاطی است که نیاز به اصلاح و بهسازی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلی نیا عمده مشکلات شبکه فاضلاب آبادان را مربوط به ۴۸۰ کیلومتر باقی طرح بازسازی شبکه فاضلاب شهری بیان کرد و گفت: مشکلات موجود در موضوع فاضلاب آبادان قابل برطرف شدن است و در این خصوص برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

مدیر آبفا منطقه آبادان با اشاره به ۶۶۰ کیلومتر کار در آبادان انجام شده است، اظهار کرد: نمی توانیم بگوییم شبکه فاضلاب آبادان گره کور است؛ چرا که ۵۷ درصد راه را رفته ایم.

وی افزود: برای برطرف کردن مشکلات فاضلاب آبادان سه پروژه از سال گذشته در قسمت‌های مختلف شهری با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد اروند آغاز و در حال اجرا است.

خلیلی نیا گفت: از سال ۱۳۷۳ تاکنون اگر سالی پنج درصد از شبکه فاضلاب آبادان اصلاح و بازسازی می شد تاکنون نباید مشکل فاضلاب در این شهر احساس می شد.

به گزارش مهر؛ کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵ کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه‌های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

کد خبر 4792098

منبع: مهر

کلیدواژه: ابادان آب و فاضلاب خوزستان آب و فاضلاب شهری انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها بیرجند تعطیلی مدارس بسیج شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

جلال علمدار در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش نسبت به مواردی از جمله عدم هدایت آب‌های سطحی به داخل شبکه و منهول‌های فاضلاب، جدا سازی آب ناودان از شبکه فاضلاب هشدار داد.

وی با اشاره به بروز سیلاب در گذشته و احتمال سابقه پس‌زدگی فاضلاب در برخی منازل مسکونی از شهروندان خواست که دریچه‌فاضلاب را توسط توپی انسداد و یا سیفون بند مسدود کنند.

کد خبر 6087726

دیگر خبرها

  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • اوج گیری گرما در اروند
  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست