Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:15:20 GMT

فقاهت و طبابت از علوم مهم دین اسلام هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۳۴۱۳

فقاهت و طبابت از علوم مهم دین اسلام هستند

ایسنا/قم یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه فقاهت و طبابت از علوم مهم و مورد توجه دین و اهل‌بیت(ع) بوده است، عنوان کرد: در هر علم و کاری نیت انسان مهم است و اگر نیت و کار انسان برای خدا باشد علم و کار انسان مفید خواهد بود.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت خدمات پزشکی به جامعه گفت: در روایات از شغل طبابت تمجید زیادی شده است که اهمیت و جایگاه آن را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فقاهت و طبابت از علوم مهم و مورد توجه دین و اهل بیت(ع) است، در هر علم و کاری نیت انسان بسیار مهم است و اگر نیت و کار انسان برای خدا باشد علم و کار انسان مفید خواهد بود اما اگر تنها جنبه مادی در نظر گرفته شود ارزش کار بسیار پایین است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه همه کارها در نظام اسلامی در همه بخش‌ها باید با نیت الهی و توأم با تقوا باشد، اظهار کرد: هرچه تقوای انسان بالاتر باشد انسان در نزد پروردگار جایگاه و کرامت بیشتری خواهد داشت.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به برخی توصیه‌های پزشکی در دین مبین اسلام گفت: بر اساس روایات کسی که به کم خوردن عادت داشته باشد سالم‌تر خواهند ماند و قلب انعطاف‌پذیری خواهد داشت اما اگر کسی پرخوری کند سلامت خود را از دست خواهد داد و دچار قساوت قلب می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر ورزش در دفع امراض گفت: اگر فرهنگ ورزش در جامعه ترویج شود بسیاری از بیماری‌ها از بین خواهد رفت، اگر ورزش در جامعه فرهنگ همگانی شود 50 درصد از مراجعات به پزشکان کاهش می‌یابد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: اسلام به همه ابعاد زندگانی انسان توجه دارد و دستورهای مهمی برای سلامت انسان بیان کرده که باید مورد توجه همه اطبا باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار گفت: هدف از دیدار با علما و مراجع استفاده از رهنمودهای آنها در راستای گسترش خدمات‌رسانی به جامعه است.

وی همچنین به بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت: در استان قم، در خصوص این بیماری بحران نداشتیم و کنترل‌ها انجام شد که امیدواریم با پیشگیری توسط مردم، از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آیت الله نوری همدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، به مناسبت هفته سلامت، سه مرکز جامع سلامت خانواده در همدان با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی و افتتاح شد.

محمد ربیع یگانه، در مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت خانواده امام سجاد(ع)، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلام امام سجاد(ع) در سال ۱۴۰۳ و امروز کلنگ زنی شد که عرصه آن سه هزار و ۵۰۰ متر و اعیان این مرکز یک هزار مترمربع خواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه این مرکز ۱۹ هزار و ۲۶۱ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: این مرکز در چهار طبقه احداث خواهد شد و محل تامین اعتبار آن از سفر ریاست جمهور، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین در آیین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت، بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۶ شروع و در اسفند ۱۴۰۲ به متراژ یک هزار ۵۰۰ متر مربع عرصه و ۶۰۰ متر مربع اعیان با جمعیت تحت پوشش ۲۰ هزار نفر به پایان رسید.

ربیع یگانه با اشاره به اینکه برای مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت مبلغ ۱۱ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از اعتیار هزینه شده توسط خیر نیک اندیش زنده یاد نعمت الله سلطانی صحت پرداخت و مابقی از سفر ریاست جمهوری، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت همدان همچنین در آیین افتتاحیه مرکز سراج همدان، عنوان کرد: سال شروع ساخت این مرکز در سال ۱۴۰۳ بوده و بیماران دارای اختلال روانپزشکی شهرستان همدان را تحت هدف خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز سراج همدان ۵ الی ۷ نفر پرسنل دارد، اظهار داشت: هزینه ساخت این مرکز دو میلیارد تومان و هزینه تجهیزات ۷۰۰میلیون تومان می باشد که از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین اعتیار شده است.

دیگر خبرها

  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد