Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران پس از وقفه‌ای که به خاطر بازی‌های تیم ملی در لیگ افتاد، هفته‌های یازدهم و دوازدهم نیز اسیر آلودگی هوا و شرایط جوی شدند و به ترتیب ۴ و ۲ بازی از هر یک به تعویق افتاد تا برای دیدن دوباره یک هفته کامل لیگ مجبور به صبوری تا هفته سیزدهم شویم. این انتظار چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته به سر رسید و حالا دوباره بعد از حدود یک ماه با بهترین‌ها در خدمت شما هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هفته ماشین‌سازی در جم مساوی کرد تا بعد از تساوی خانگی تراکتور دو تیم تبریزی در پله‌های هشتم و نهم جدول همسایه شوند. با فاصله‌ای کهکشانی از نظر امکانات و بازیکن، اما عملکردی مشابه در امتیازآوری. فولاد با سایپا مساوی کرد تا جای خود در پله پنجم را به صنعت نفت بدهد. آبادانی‌ها که در کنار قرمز و آبی تنها برنده‌های این هفته بودند. نفت مسجدسلیمان برابر گل‌گهر به دهمین تساوی از ۱۳ بازی رسید که رکوردی افسانه‌ای است. شاهین هم با مربی جدید در تبریز ترمز تراکتور را کشید تا حریف را وادار به تغییر مربی کند.
سپاهان بعد از مساوی با استقلال، این بار در انتهای هفته در قائمشهر هم مساوی کرد، باز هم ۲-۲ و باز هم پس از عقب افتادن و این تساوی باعث شد صدرنشینی را از دست بدهد. البته اگر بازی عقب افتاده‌اش را ببرد به صدر برمی‌گردد؛ و در دو بازی مهم هفته، استقلال بعد از وقفه در پیروزی‌های متوالی، دوباره روی دور افتاد و با بردن شهرخودرو بعد از ۵ سال صدرنشینی را تجربه کرد. پرسپولیس هم در فولادشهر طلسم ۹ ساله نبردن را شکست، با همان نتیجه ۹ سال پیش!
تیم هفته: استقلال تهران
بعد از ۷ برد متوالی و در شروع هفته، آبی‌ها در اصفهان و در دقیقه ۵+۹۰ برد را با تساوی عوض کردند. در آخر هفته هم حریف یکی دیگر از مدعیان در صدر بود و این بار هم دوباره شیخ گل زد و استقلال به نوار برد برگشت و با توجه به توقف دوباره سپاهان در قائمشهر، پس از پنج سال طعم صدرنشینی را چشید. استقلال بدون تردید و چند سر و گردن بالاتر از سایر رقبا، بهترین تیم حال حاضر ایران است. پرسپولیس و صنعت نفت هم کاندیدا بودند.
مربی هفته: آندره‌آ استراماچونی
مرد شیک‌پوش ایتالیایی باز هم شایسته این عنوان بود. تیم استرا با ارائه بازی‌های چشم‌نواز و فوتبالی مدرن و شناور، در تمام طول مسابقه از حریف خود برتر است و در هر بازی موقعیت‌های گل زیادی می‌سازد. همین نمایش‌های زیبا وقتی با نتیجه همراه شد (که با آن فوتبال مالکانه استقلال نتیجه هم قطعی است و از دل آن همه موقعیت ایده‌آل بالاخره در هر بازی چند تا به گل می‌انجامد) باعث آشتی هواداران هم بود. میشو و کالدرون دیگر کاندیدا‌ها بودند.
بازیکن هفته: مهدی ترابی (پرسپولیس)
این هفته ۵ بازی مساوی شد. فقط ۳ برنده داشتیم که یکی با تک‌گل به ۳ امتیاز رسید و دو برنده دیگر که به عدد ۳ گل رسیدند، هر کدام مدیون یک بازیکن شدند. جالب آن‌که هر دو نفری که برای برد تیم‌شان دبل کردند، یک گل را از نقطه پنالتی زدند و یک گل از روی فرار در عمق! عیسی آل‌کثیر در آبادان مقابل تیم فصل قبلش ستاره بود، ولی «مهدی ترابی» در اصفهان پرسپولیس و کالدرون را یک تنه با هم نجات داد. یکی را به کورس برگرداند و دومی را به نیمکت!
چهره هفته: شیخ دیاباته (استقلال)
«میشو کریستوویچ» با کش و قوس زیاد هدایت شاهین شهرداری را برعهده گرفت و در قعر جدول با تیمی کم‌بضاعت کار بسیار سختی برای حفظ سهمیه داشت، اما وقتی این هفته تراکتور مدعی را در خانه متوقف کرد، در عمل نشان داد وجودش مؤثر بوده، با این وجود چهره هفته قطعاً مهاجم تنومند آبی‌هاست. تا شب بازی با شهرخودرو گفتند نمی‌رسد. رسید و بازی کرد و باز هم گل زد و کارت زرد چهارم را گرفت تا از بازی بعد محروم شود. بعد هم مصدوم شد و با برانکارد بیرون رفت!
دروازه‌بان هفته: ماکسیم کوویلیتایا (شاهین بوشهر)
این هفته و در ۸ بازی برگزار شده، ۲ سنگربان ستاره میدان شدند؛ ماکسیم گرجستانی در تبریز و سوشا مکانی در سیرجان. سوشا قبلاً هم برای نفت مسجدسلیمان برابر پرسپولیس خوش درخشیده بود، ولی کار ماکسیم چشم‌ها را خیره کرد. برابر تراکتور مدعی در تبریز، آن هم تیمی که چند هفته نتیجه نگرفته، دروازه را بسته نگه داشتن کار سختی است. بنا به آمار، تراکتور ۲۱ حمله روی دروازه شاهین داشت با ۶ ضربه به چهارچوب که از عملکرد درخشان «رادوشویچ» در فولادشهر برابر ذوب‌آهن هم بهتر بود.
گل هفته: محمد اهل‌شاخه (صنعت نفت)
این هفته علاقه‌مندان به فوتبال برای انتخاب گل شجاع خلیل‌زاده در AFC رأی دادند. گلی که باید بهترین گل سال شود و حق ماست. جالب آن‌که همین هفته، یک مدافع دیگر (مثل شجاع) زیباترین گل لیگ خودمان را زد. کسانی که قیچی کریس رونالدو به بوفون با پیراهن رئال را به یاد دارند، یک بار دیگر گل محمد اهل‌شاخه را ببینند. او در همان ارتفاع یک حرکت اضافه سخت‌تر هم داشت و وقتی تأکید کنیم که این بازیکن تکنیکی یک مدافع است، ارزش‌های کار او صدبرابر می‌شود.
سوژه هفته: جدایی مصطفی از تبریز
تراکتور بعد از شروعی خوب و ۷ بازی گل نخوردن (که در همان بازی‌ها هم ضعف فنی تیم مشهود بود و تنها با یک جرقه از ستاره‌های دلاری به گل می‌رسید) از هفته هشتم مشکلاتش عیان شد. دیگر رنگ برد ندید و در خانه به استقلال باخت و هر بار مصطفی افندی وعده می‌داد همین تیم قهرمان می‌شود. وقتی این هفته در تبریز از پس شاهین شهرداری قعرنشین هم برنیامد، بالاخره پذیرفت در تبریز به بن‌بست رسیده و در توافقی با مالک باشگاه رسماً از این تیم جدا شد.
تیم منتخب هفته سیزدهم
۴-۳-۳
شیخ دیاباته (استقلال)
عیسی آل‌کثیر (صنعت نفت)
علی علیپور (پرسپولیس)
مهدی ترابی (پرسپولیس)
محمد آبشک (فولاد)
قائم اسلامی‌خواه (ماشین‌سازی)
علی عبدالله‌زاده (پارس جم)
روزبه چشمی (استقلال)
محمد طیبی (نفت مسجدسلیمان)
مجتبی ممشلی (نساجی)
ماکسیم کوویلیتایا (شاهین شهرداری بوشهر)

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دنیزلی پرسپولیس استقلال استراماچونی استقلال دیاباته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت نفس‌گیر قهرمانی در لیگ برتر؛ استقلال و پرسپولیس شانه‌به‌شانه، سپاهان در حسرت جام

 هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار شد که استقلال و پرسپولیس در جنگ قهرمانی شانه‌به‌شانه هم در حال حرکت هستند.

به گزارش ایرنا، هفته بیست‌وششم لیگ برتر در حالی برگزار شد که شمارش معکوس برای پایان فصل و رونمایی از قهرمان لیگ برتر شماره ۲۳، آغاز شده است. برخلاف قبل، در فصل جاری نه در بالا و نه در پایین جدول خبری از یک قهرمان زودهنگام یا تیمی که خیلی زود سقوطش قطعی شود، نیست و رقابت فشرده جنگ قهرمانی و سقوط با توجه به فاصله نزدیک و میلیمتری تیم‌ها انگار قرار است تا روز آخر ادامه پیدا کند و آدرنالین خون هواداران فوتبال را به بالاترین سطح ممکن برسد. مانند بازی‌های بیست‌وششم که ورزشگاه‌ها را تبدیل به کوره داغ کرده بود. در گزارشی فراز و فرودهای این هفته را مرور کرده‌ایم.

نه آبی‌ها کوتاه می‌آیند، نه قرمزها

نه آبی‌ها از صدر جدول کوتاه بیا هستند و نه قرمزها دست از تعقیب میلمتری‌ استقلال در صدر دست بر می‌دارند، تعقیب و گریزی که در هفته بیست‌وششم هم ادامه پیدا کرد و دو تیم پا به پای هم در حال حرکت هستند. این هفته هم استقلال و هم پرسپولیس پس از تساوی هفته گذشته برابر حریفانشان، دوباره به جاده برد برگشتند تا نشان دهند که برای رسیدن به جام با حداکثر توان در حال رقابت هستند.

پرسپولیس این هفته در قائمشهر با وجود ۱۰ نفره شدن و در حالی که نساجی برای جدا شدن از منطقه سقوط به ۳ امتیاز نیازحیاتی داشت، با برد استادیوم شهید وطنی را ترک کرد و استقلال هم با یک کامبک برابر ذوب‌آهن آن هم در دقایق تلف شده نیمه دوم، یک برد حساس را مقابل ذوب‌آهن به دست آورد.

استقلال با ۵۷ و پرسپولیس با ۵۶ امتیاز، به عنوان تیم‎‌های اول و دوم جدول در ۴ بازی پایانی جنگ تمام‌عیاری را برای رسیدن به جام پیش‌رو دارند.

شانس کاغذی قهرمانی سپاهان

اگر فصل قبل یک تساوی بدموقع در هفته‌های آخر برابر ملوان، سبب شد سپاهان در جنگ قهرمانی کم بیاورد، در فصل جاری آنها با وجود تدارک قوی‌تر و جذب بازیکنان اسم و رسم‌دارتر و ماندن ژوزه مورایس، نتواستند حتی مانند لیگ گذشته برای قهرمانی تلاش کنند و خیلی زودتر قافیه را به استقلال و پرسپولیس دو مدعی دیگر واگذار کردند.

آنها این هفته خوش‌شانس بودند که به استقلال خوزستان قعر جدولی در خانه نباختند و یک امتیاز کسب کردند. با این حال با تساوی برابر شاگردان سیروس پورموسوی که دومین تساوی متوالی این تیم بود، اختلاف سپاهان با صدر در فاصله ۴ هفته به پایان لیگ، به ۱۰ امتیاز رسیده تا این تیم در یک عملیات غیرممکن، تنها روی کاغذ شانس قهرمانی داشته باشد.

شکستن طلسم محرم

هفته بیست‌وششم پایان شکست‎‌ناپذیری مس رفسنجان محرم نویدکیا بود. مس رفسنجان این هفته برابر صنعت نفت آبادان شکست خورد تا در یازدهمین مسابقه‌ای که نویدکیا به عنوان سرمربی روی نیمکت مس می‎‌نشست و پس از ۳ماه، این تیم باخت را تجربه کند.

نویدکیا، ۱۴ بهمن سال گذشته پس از برکناری ساکت الهامی، به عنوان سرمربی مس رفسنجان کارش را آغاز کرد و در ۱۱ مسابقه‌ای که تا امروز هدایت این تیم را بر عهده داشته است، ۳ برد، ۷ مساوی و یک شکست به دست آورده تا مس با ۳۱ امتیاز در رده دهم جدول قرار داشته باشد.

جنگ میلیمتری سقوط

مانند صدر جدول که رقابت برای قهرمانی داغ است، در انتهای جدول هم رقابت فشرده ۴ تیم برای اینکه در لیست تیم‌های سقوط کننده قرار نگیرند، ادامه دارد. صنعت نفت تنها تیم قعرجدولی بود که این هفته توانست با پیروزی برابر مس رفسنجان سه امتیاز بگیرد، با این حال این تیم آبادانی همچنان با ۱۹ امتیاز قعرنشین لیگ است. استقلال خوزستان، نساجی و فولاد با ۲۲ امتیاز به ترتیب در رده‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم جدول قرار دارند و در ۴ هفته باقی‌مانده برای ماندن به آب و آتش خواهند زد.

استقلال خوزستان این هفته با مساوی برابر سپاهان، توانست در جدول ۲ پله صعود کند. نساجی و فولاد هم با باخت برابر پرسپولیس و تراکتور، تیم‌های ته جدولی بودند که هفته بیست‌وششم را بدون امتیاز به پایان رساندند تا تیم‌هایی که در معرض سقوط هستند، مانند مدعیان قهرمانی، در یک رقابت میلیمتری و شانه‌به‌شانه، جلو بروند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روبروی جایگاه بین استقلال و پرسپولیس تقسیم می شود/ بلیت فروشی در روز مسابقه هم قرمز‌ها نتوانستند و هم آبی‌ها!

دیگر خبرها

  • هوادار-پرسپولیس در ورزشگاه سوت و کور
  • رقابت نفس‌گیر قهرمانی در لیگ برتر؛ استقلال و پرسپولیس شانه‌به‌شانه، سپاهان در حسرت جام
  • شکستن طلسم نباختن یک تیم و ناامید کردن پرسپولیس توسط استقلال
  • بلانکو: خوشحالم به تیمم کمک کردم
  • جدول لیگ برتر | صدر آبی ماند، نفس پرسپولیس پشت سر استقلال
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| بلانکو در ثانیه آخر ناجی نکونام شد/ استقلال مُرد، بُرد و صدر را به پرسپولیس نداد
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • حالا استقلال دست بالا را در قهرمانی لیگ برتر دارد
  • استقلال و پرسپولیس در ایستگاه بیست و ششم؛ نوبت جبران سرخابی‌ها رسید
  • نساجی به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس