Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمایشگاه سیستم‌های الکتروپنوماتیک برای اولین بار به همت متخصصان داخلی در دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز طراحی، بومی‌سازی و راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمایشگاه سیستم‌های الکتروپنوماتیک برای اولین بار به همت متخصصان داخلی در دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز طراحی، بومی‌سازی و راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  اینای اولین بار در کشور آزمایشگاه سیستم‌های الکتروپنوماتیک باهمت متخصصان داخلی، طراحی و بومی‌سازی شد. این آزمایشگاه که جهت قسمت عملی برخی از دروس فنی رشته طراحی صنعتی می‌باشد قابل استفاده برای سایر رشته‌های فنی مهندسی، چون مهندسی مکانیک، مهندسی معدن بوده می‌تواند برای آموزش تکنسین‌های صنعت نیز مورد استفاده قراربگیرد.

محمدعلی کی نژاد، رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در مراسم راه‌اندازی این آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه که برای بخش عملی برخی از دروس فنی رشته طراحی صنعتی در این دانشگاه راه‌اندازی شده قابل استفاده برای سایر رشته‌های فنی مهندسی مانند مهندسی مکانیک و مهندسی معدن بوده و می‌تواند برای آموزش تکنسین‌های صنعت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی بابیان اینکه با راه‌اندازی این آزمایشگاه دانشجویان رشته‌های مهندسی صنعتی می‌توانند آموخته‌های علمی و تئوری خود را در صحنه عملی بکار گیرند، افزود: با این اقدام دانشگاه در جهت ارتباط با صنعت یک گام برداشت و صنعت نیز باید در جهت ارتباط با دانشگاه گام بردارد.

کی نژاد، با تأکید بر اطلاع‌رسانی راه‌اندازی این آزمایشگاه در این دانشگاه به سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی، اظهار داشت: این دانشگاه آماده همکاری با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای استفاده دانشجویان آن‌ها از این آزمایشگاه است.

احد شاه‌حسینی، رئیس دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت: مرحله اولیه این آزمایشگاه ۱۱ سال پیش با اعتبار ۸۰ میلیون ریال راه‌اندازی شده و به مدار‌های پنوماتیکی مجهز شد و در مهر سال جاری نیز با ایجاد رشته طراحی صنعتی در این دانشکده مدار‌های الکترونیک نیز با آن تلفیق شد.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه تلفیقی از سیستم‌های پنوماتیک و الکترونیک است، افزود: در این آزمایشگاه بیش از ۵۰ نوع مدار می‌تواند شبیه‌سازی شود و دانشجویان می‌توانند آموزش‌های تئوریک را در این مرکز به‌صورت عملی انجام دهند و سیستم‌های به‌کار رفته در این آزمایشگاه هم‌اکنون در واحد‌های صنعتی استفاده می‌شود.

شاه‌حسینی یادآوری کرد: این آزمایشگاه می‌تواند برای دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی صنایع و نیز تکنسین‌ها مورد استفاده قرار گیرد؛ چراکه این مرکز صرفاً جنبه آموزشی نداشته؛ بلکه نمونه‌های کاربردی آن در صنایع مورد استفاده قرارمی گیرد.

کمالی، طراح و سازنده این برد‌های آموزشی-پژوهشی و استاد دانشکده طراحی اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در خصوص مزایای این طرح گفت: قیمت تمام‌شده آن‌ها یک‌دهم قیمت مشابه خارجی بوده و از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد، تعداد مدار‌های قابل پیاده‌سازی در این برد‌ها دو برابر مشابه خارجی است، به علت استفاده از تجهیزات صنعتی موجود در بازار داخلی، دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل در برقراری ارتباط بین آموخته‌های دانشگاهی با صنعت دچار سردرگمی نخواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه هنر اسلامی تبریز صنعت آزمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کتاب «به توان هایتک» پیرامون سرگذشت شکل‌ گیری شرکت دانش‌ بنیان «آهار شرق» از شرکتهای مهم صنعت برق کشور امروز در سالن دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.   این رونمایی با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه معرفی شرکت‌ های موفق با عنوان رویداد بزرگ امید فردوسی صورت گرفت که اعضای آن دانش‌ آموخته دانشگاه فردوسی مشهد هستند.   به توان هایتک روایت شکل گیری و تأسیس و پیشرفت‌ یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در صنعت برق کشور است که توانست در تنگناهای وابستگی و تحریم که بخش‌ های مهمی از صنعت برق و انرژی کشور با بن‌ بست و بحران مواجه شده بود، با دانش، همت و نوآوری‌ هایشان، کشور را به سلامت از این مسیر عبور دهد.   شرکت آهار شرق، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌ های الکترونیک و کنترل در سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است، این فعالیت‌ ها با بازطراحی و تولید بردهای الکترونیکی نیروگاهی شروع و کم‌ کم به طراحی سیستم‌ های کنترل پیشرفته مورد نیاز در صنایع انرژی کشیده شد.   این شرکت، در سال ۱۳۹۰ سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری «رامیار» ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌ های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز را به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه و خطوط انتقال نفت، از سیستم‌ های کنترل آهار استفاده می‌ کنند.   کتاب به توان هایتک که تحقیق آن برعهده «بهزاد دانشگر» بوده و نگارش آن توسط «شبنم غفاری حسینی» صورت گرفته است در ۱۷۶ صفحه، شمارگان یک هزار جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟