Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:02:06 GMT

تولید نی از پوست انبه به جای پلاستیک

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۴۰۸۰

تولید نی از پوست انبه به جای پلاستیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، سالانه بیش از ۵۰ میلیون تن انبه در سراسر جهان کشت و پوست آنها دورریز می شود.  

اکنون دو تن از دانشجویان مکزیکی با استفاده از پوست این میوه نی تجدید پذیر ساخته اند و موفق به دریافت جایزه نخست نمایشگاه علم ، فناوری و نوآوری دانشگاه ها در مکزیک شده اند.

«ایتزل پانایگوا» و « آلوندرا مونتسرات» برای حفاظت از محیط زیست و اجتناب از خسارت پلاستیک ها به اکوسیستم این نی را اختراع کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو دانشجو بیش از یک سال در کالج CCH فعالیت کردند تا روش ترکیب و فراوری پوست انبه را ابداع کنند. آنها در نهایت توانستند ورقه ای نازک از پوست انبه تولید کنند که به شکل یک لوله در می آید.

 آلوندرا مونتسرات در این باره می گوید: این نمونه مشابه نی معمول ولی کمی ضخیم تر است. رنگ آن نیز بین زرد و قهوه ای است و جالب آنکه بوی انبه می دهد. اما هیچ طعمی از انبه در نوشیدنی را به وجود نمی آورد. ما مجبور شدیم چند بار آزمایش های مختلفی را انجام دهیم و در نهایت موفق شدیم.  

کد خبر 4791901 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست تحقیقات علمی نوآوری نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان اینترنت امنیت اطلاعات ربات فناوری فضایی موبایل فیس بوک فناوری نانو زیست فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت

منبع: خبر آنلاین

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • (ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست