Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:18:55 GMT

برگزاری همایش و جشنواره ملی ندای شیدایی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۴۱۱۲

برگزاری همایش و جشنواره ملی ندای شیدایی

آثار حاضر در جشنواره ندای شیدایی با محوریت احادیث، آیات قرآن و صفات حضرت رسول(ص) به نمایش درمی آید که در قالب هنرهای سوخته‌ نگاری، خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، عکاسی گرافیک، گل و مرغ، منبت، قطاعی و تذهیب به منصه ظهور می رسد.

به خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری سوخته نگاری ایران، «مرتضی نداف» با اعلام برگزاری همایش و جشنواره ملی «ندای شیدایی» ویژه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، گفت: این مراسم در تکریم شخصیت حضرت محمد(ص) برگزار می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
دبیر اجرایی همایش و جشنواره ملی «ندای شیدایی» ادامه داد: این رویداد هنری امروز (یکشنبه، ۱۷ آذرماه) افتتاح شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد. در آئین افتتاحیه آن هنرمندان سینما و تلویزیون و تجسمی، مسئولین فرهنگی هنری ، مسئولین اقتصادی و شرکت های بین المللی و اساتید دانشگاه و… حضور دارند.

 

وی تصریح کرد: ضمن اینکه  در مراسم افتتاحیه از چند هنرمند پیشکسوت که دوران بیماری سختی را گذراندند تجلیل به عمل می‌آید. یکی از این استادان بهروز مقدم،‌  مجری پیشکسوت رسانه ملی است. مراسم راس ساعت ۱۴:۳۰ با قرائت قرآن و پخش سرود ملی ایران در نگارخانه گل نرگس و گالری تهران آغاز می شود.

 

نداف بیان کرد: با فراخوانی که منتشر کردیم از 10 استان در رشته های مختلف هنری، هنرمندان شرکت کردند، 25 هنرمند جوان با بیش از 40 اثر فاخر، آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان در می آید .

 

وی تاکید کرد: آثار حاضر در این جشنواره با محوریت احادیث، آیات قرآن و صفات حضرت رسول(ص) به نمایش درمی آید که در قالب هنرهای  سوخته‌ نگاری، خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، عکاسی گرافیک، گل و مرغ، منبت، قطاعی و تذهیب به منصه ظهور می رسد. در ابتدای آیین افتتاحیه جشنواره قرار است یک همایش دو ساعته برگزار شود.

 

نداف اعلام کرد: از روز افتتاحیه تا اتمام نمایشگاه کارگاه های زنده رشته های مختلف هنری برای بازدید و ثبت نام آموزش عموم دایر است. 

 

دبیر اجرایی همایش و جشنواره ملی «ندای شیدایی» ادامه داد: «آیت پیمان»، دبیر کل مجمع جهانی شیعه شناسی پیرامون دیپلماسی هنر ایرانی اسلامی در پیشبرد تعاملات اجتماعی و فرهنگی ملل در سطح جهان سخنرانی و ایمان مصدری، مدیرکل سازمان متخصصین و مدیران ایران (غیردولتی) پیرامون هنر و تجارت پویای آن در سطح بین الملل ، و تاثیر رونق تولید هنر بر فرهنگ عمومی ملت ها سخنرانی می کنند .

 

مرتضی نداف موسس و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سوخته نگاری ایران (چند منظوره) و دبیر اجرایی جشنواره نیز پیرامون اهداف و مقاصد فرهنگی هنری این برنامه که در سطح ملی برگزار میشود صحبت میکند .
موسسه فرهنگی هنری سوخته نگاری ایران مجری این همایش و جشنواره ملی است . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این رویداد ملی هنری حمایت میکند .

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روز دانشجو مسجد مسجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان مسجد هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است