Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار باعث شروع قاچاق دام زنده از مناطق غرب کشور شده است، گفت: طی حدود دوماه اخیر، قیمت گوشت گوسفندی نزدیک به ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جو روانی در ماه گذشته باعث افزایش قیمت دلار شده است و از همین جهت قاچاق کالا از کشور به کشورهای همسایه افزایش پیدا کرده است؛ یکی از کالهای اساسی که همیشه با افزایش قیمت دلار قاچاق شده و موجب افزایش قیمت در بازار می شود دام زنده و گوشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اصغر ملکی با اشاره به رکود سنگین در بازار گوشت قرمز، گفت: به دلیل عدم خرید و تقاضای مردم، بازار راکد است و در حال حاضر، مغازه داران هر کیلوگرم شقه بدون دنبه با کیفیت را بین ۸۰ تا نهایت ۸۳ هزار تومان، خریداری می‌کنند و با ۱۰ درصد سود، آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

وی اضافه کرد: قیمت گوشت گوسفندی نسبت به حدود دو ماه قبل، بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کاهش یافته؛ به نحوی که آن زمان، مغازه‌داران گوشت گوسفندی را کیلویی ۹۵ هزار تومان خریداری می کردند؛ اما الان حداکثر قیمت آن ۸۳ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار، انگیزه صادرکنندگان را برای صادرات دام بالا برده است، گفت:حجم انباشت دام به اندازه ای که برخی افراد عنوان می کنند نیست و کسانی که وزارت جهاد را برای صادرات تحت فشار قرار داده اند، به دنبال فروش دام با قیمت های بالاتر در کشورهای همسایه هستند.

ملکی ادامه داد: با افزایش قیمت دلار، انگیزه قاچاق نیز بالا رفته و براساس اطلاعاتی که به ما رسیده، در مناطق غرب کشور از جمله کرمانشاه، بانه و پیرانشهر، این کار در حال انجام است؛ این در حالی است که قاچاقچیان دام را به کشور عراق می برند و به دینار آن را می فروشند که این کار، سود بالایی نصیب آنها می کند.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 2312 دلار و 19 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.51 درصدی به 2320 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 12 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با 1.76 درصد افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی  955 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/2

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت