Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتراضات فراگیر و فزاینده فرانسوی‌ها به اصلاح نظام بازنشستگی و شکل‌گیری یکی از بزرگ‌ترین اعتصابات عمومی در این کشور، مقامات کاخ الیزه را مجبور کرد که نشستی فوری تشکیل دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «لو فیگارو» تصمیم کاخ الیزه برای تشکیل جلسه کاری اضطراری با حضور «امانوئل مکرون» و وزرای دولت فرانسه در روز جاری خبر داد و نوشت: امانوئل مکرون به همراه اعضای کابینه امروز در جلسه‌ای فوق‌العاده مرتبط با برنامه اصلاح نظام بازنشستگی و تبعات آن ازجمله اعتراض‌های گسترده در فرانسه، عصر امروز در کاخ الیزه گرد هم می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال تظاهرات صاحبان مشاغل مختلف در پاریس و «ایل دو فرانس» از روز پنجشنبه گذشته که تا دیروز هم ادامه داشت و منجر به درگیری شدید میان پلیس و معترضان شد، اتحادیه‌های صنفی همچنین خواستار برگزاری تظاهرات در روز سه‌شنبه شده‌اند. دولت مکرون اصرار بر اجرای طرح اصلاح نظام بازنشستگی دارد اما مردم فرانسه هم حاضر نیستند از اعتراض به این طرح عقب‌نشینی کنند.

نشست عصر یکشنبه مکرون با نخست‌وزیر فرانسه و وزرای مربوطه، برای آماده‌سازی دولت برای کنترل اوضاع در ابتدا و اواسط هفته پیش رو است.

نشست وزیران پیرامون برنامه اصلاح نظام بازنشستگی، اواخر هفته جاری به‌ویژه با حضور «اگنس بوزن» وزیر همبستگی و بهداشت، «ژان پل دلوایه» کمیساریای علی حقوق بازنشستگی و «ژان باتیست ژباری» معاون وزیر حمل‌ونقل فرانسه پیگیری شد.

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه قول داد که کل برنامه دولت برای یکی کردن ۴۲ برنامه بازنشستگی که هم‌زمان وجود دارند را در روز چهارشنبه هفته پیش رو تحول خواهد داد.

رئیس‌جمهوری فرانسه تأکید کرده که برای نهایی کردن اصلاحات و این‌که آن را با احترام به مردم و پاسخگویی به نگرانی‌های آنان انجام دهد مصمم است. مکرون وعده داد که دولت فرانسه برای افراد بی‌شماری که در سیستم فعلی نسبت به آن‌ها بی‌عدالتی می‌شود، زنان و کشاورزان و نیز افراد آسیب‌پذیر پاسخ‌های مثبتی ارائه می‌کند.

اعتراض‌های مردمی نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت موسوم به جنبش جلیقه زردها که از ۲۶ آبان سال گذشته در سراسر فرانسه آغازشده بود، یک‌سالگی خود را پشت سر گذاشته و پاریس و حومه آن در چند روز اخیر شاهد اعتراض‌های گسترده نسبت به برنامه اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور است.

معترضان به برنامه اصلاح نظام بازنشستگی دولت که از روز پنجشنبه اعتراض‌های خود را در پاریس، ایل دو فرانس و برخی دیگر از مناطق ازجمله مارسی از سر گرفته‌اند، با حضور چند صدهزارنفری خود خشم خود نسبت به این برنامه که در کنار کاهش درآمدها، دو سال دیگر به سن بازنشستگی صاحبان مشاغل اضافه می‌کند را ابراز کردند.

طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، بیش از 800 هزار نفر تنها در روز اول به خیابان‌ها آمدند.

این اعتراض‌ها تا دیروز پیگیری شد و به گزارش رادیو «آر.ت.آل» فرانسه امروز هم ادامه خواهد داشت؛ سازمان حمل‌ونقل شهر پاریس از پیش‌بینی ترافیک برای روز یکشنبه خبر داده و نوشته است: تمام خطوط مترو به غیر از خطوط یک و ۱۴ تعطیل خواهد بود.

امروز همچنین ایجاد اختلال در شبکه حمل‌ونقل اتوبوسی و تراموا هم پیش‌بینی‌شده است.

روز گذشته هم بیش از یک هزار و 500 نفر در تظاهرات در شهر مارسی شرکت کرده و خواستار لغو اصلاحات در بازنشستگی شدند. در همین زمان، تظاهرات در شهر نانت حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر را درگیر کرد و با مأموران اجرای قانون وارد تنش‌های شدید شدند.

نخستین درگیری بین معترضان و افسران پلیس در حوالی میدان کاتالونیا در پاریس فوران کرد، جایی که پلیس برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

البته پیش از تظاهرات عصر شنبه در پاریس و مارسی، تعدادی از کامیون‌داران متعلق به سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای اروپا (OTRE) در ادامه اعتراض‌ها به افزایش مالیات بر سوخت از سوی دولت «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، روز گذشته چند بزرگراه و جاده اصلی در سراسر این کشور را مسدود کردند.

۱۰ روز پیش از آن هم، کشاورزان فرانسوی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت با تراکتورهای خود بزرگراه‌های منتهی به پاریس را بستند و موجب ایجاد ۳۲۵ کیلومتر ترافیک پرحجم شدند.

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: فرانسه پاریس جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

هیئت حاکمه فرمول یک شاید مقر صد ساله خود را در فرانسه ترک کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از گرندپریکس؛ هیئت حاکمه فرمول یک  (FIA) ممکن است مقر خود را به خارج از فرانسه منتقل کند.

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

بر اساس این گزارش؛ فدراسیون جهانی اتومبیلرانی که بیش از یک قرن در پاریس مستقر است و هم فیفا، یکی دیگر از نهادهای ورزشی جهانی مستقر در پاریس، از سیستم حقوقی و مالیاتی فرانسه که به گفته آنها پاسخگوی نیازهای عملیاتی آنها نیست، ابراز نارضایتی کرده‌اند. نگرانی‌های اصلی این سازمان‌ها شامل «نظام حقوقی و مالیاتی» است که مطابق با فعالیت‌های آنها نیست.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد