Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@16:26:58 GMT

گفتمان‌سازی؛ مهم‌ترین رسالت دانشجویان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۴۹۰۹

گفتمان‌سازی؛ مهم‌ترین رسالت دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت: رسالت امروز دانشجویان در کنار آگاه سازی در هنگام جنگ نرم و مطالبه عدالت، گفتمان سازی در جهت تصمیم سازی مسئولان است و دانشجو باید در جهت بصیرت سیاسی و دینی خود تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مراسم گرامیداشت روز دانشجو عصر امروز با همت معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر و همکاری دانشگاه پیام نور، بسیج دانشجویی و بسیج جامعه زنان شهرستان رامسر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیرضا یکرنگی رئیس دانشگاه آزاد رامسر در این مراسم پس از بیان کوتاهی از اتفاقات 16 آذر سال 1332 و نامگذاری این روز به نام روز دانشجو گفت: روز دانشجو، یکی از روزهای پر افتخار در تاریخ ایران بوده و نماد مبارزه با استکبار است که در آن، جوانان آزادمرد و آگاه پس از مبارزه با ظلم، استبداد و استکبار، چراغ بیداری و آزادی خواهی را روشن نگه داشتند.

وی در خصوص نقش دانشگاه و دانشجویان در شکل گیری نهضت روحانیت گفت: جنبش های دانشجویی از سال 42 تا سال 57 که انقلاب اسلامی پیروز شد همه جا دوشادوش روحانیت، فعالیت داشتند و در واقع دانشگاه بخشی لاینفک از نهضت روحانیت بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم حرکت های دانشجویی و حضور و جنبش دانشجویان کاملا مشاهده می شود و این امر نشان می دهد که دانشجویان و دانشگاهیان، از همان ایام در تمام صحنه های حساس کشور حضوری تأثیرگذار داشتند.

یکرنگی تصریح کرد: رسالت امروز دانشجویان در کنار آگاه سازی در هنگام جنگ نرم و مطالبه عدالت، گفتمان سازی در جهت تصمیم سازی مسئولان است و دانشجو باید در جهت بصیرت سیاسی و دینی خود تلاش نماید.

سعید عزیزی پژوهشگر علوم روانشناسی خانواده نیز در ادامه مراسم روز دانشجو ضمن اشاره به تفاوت‌های نسل قدیم و جدید گفت: یکی از مباحث قابل توجه در این دو نسل شناخت چگونگی هوش و یادگیری، قدرت، سرعت و تحلیل مسائل است. هوش یک موهبت الهی است که به سادگی می توان آنرا تقویت نمود.

وی در خصوص آی کیو و تفاوت های آن با ای کیو گفت: یکی از نشانه های IQ، کنجکاوی و ریسک پذیری بالاست اما مشکل نسل جدید بیشتر EQ بوده در واقع EQ به قدرت کنترل و مدیریت هیجانات و احساسات خود و دیگران گفته می شود که به روابط اجتماعی می انجامد و علمای دین به آن اخلاق اجتماعی می گویند.

عزیزی افزود: دین بر سه پایه است با اخلاق شروع می شود به باورها می رسد و با احکام تمام می شود. زنان در باورهای دینی معجزه اند. در زندگی مشترک باورها به عهده مادر و احکام بر عهده پدر خانواده می باشد.

وی در خصوص مهارت های افزایش EQ گفت: راه های زیادی برای افزایش هوش اجتماعی وجود دارد که از جمله می توان تقدم فعالیت های جمعی بر فعالیت های انفرادی، نداشتن حس مالکیت در خانواده و تقدم دیگران بر خود که از طریق بخشیدن آن چرا که خود دوست دارند به دیگران و پذیرفتن شخصیت انسان ها امکانپذیر است را نام برد.

حافظ کل قرآن کریم و استاد دانشگاه تهران در بیان خصوصیات اخلاقی افراد درون گرا و برون گرا تشریح کرد: افراد درون‌گرا، افرادی عمیق و جدی، رنجور و حساس و دارای زمینه برای استرس و اضطراب هستند که نیاز به تمرکز و تنهایی دارند، این افراد قدرت تمرکز و مانور زیادی روی یک مسئله دارند ولی در مقابل افراد برون‌گرا، افرادی سطحی و راحت و خونگرم، معاشرتی و اهل ارتباطات هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم