Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستانی الجزایر با ارائه دادخواستی خواهان صدور حکم زندان برای برخی وزرا و بازرگانان نظام سابق این کشور به اتهام فساد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستان الجزایر در چهارمین روز محاکمه سران متهم به فساد نظام عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری مستعفی این کشور در خصوص دو پرونده کارخانه‌های مونتاژ خودرو و تأمین بودجه کمپین انتخابات بوتفلیقه این دادخواست را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو پرونده مذکور، نخستین پرونده‌های فساد هستند که براساس آن سیاستمداران ارشد و بازرگان دوره دولت بوتفلیقه دادگاهی می‌شوند.

دادستانی الجزایر دادخواستی را جهت صدور حکم حبس به مدت ۲۰ سال برای "احمد اویحیی" و "عبدالمالک سلال"، دو نخست وزیر سابق این کشور و مجازات حبس بین ۱۰ تا ۱۵ سال و جریمه نقدی برای ورزا و بازرگانان دولت بوتفلیقه ارائه کرد.

محاکمه سران نظام سابق الجزایر از روز چهارشنبه آغاز شده و این افراد به سوءاستفاده از سمت خود، ثروت‌اندوزی از راه غیرقانونی، هدر دادن اموال عمومی، اخذ رشوه و پولشویی متهم هستند.

این محاکمات در حالی انجام می‌شود که الجزایر در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه ۲۱ آذر ماه است و پنج نامزد برای تصدی این پست با یکدیگر رقابت دارند. همچنین نوعی دودستگی نیز میان مردم این کشور وجود دارد؛ برخی حامی برگزاری انتخابات بوده و آن را ابزاری برای خروج از بحران موجود می‌دانند و برخی نیز شرایط را برای برگزاری این انتخابات مناسب نمی‌بینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، یک نشریه معتبر انگلیسی زبان از احتمال حکم بازداشت سه مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالاً دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشته ممکن است که حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده تصمیمات دیوان لاهه بر تصمیم‌های اسرائیل تأثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شدت نگران آشفته است.

این روزنامه فاش کرد که نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6090472

دیگر خبرها

  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است