Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@07:30:58 GMT

اساس ماجرای ۱۶ آذر مسوولیت‌شناسی است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۲۴۰

اساس ماجرای ۱۶ آذر مسوولیت‌شناسی است

فرشاد مومنی امروز یکشنبه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: باید به معنای دقیق کلمه از منافع محرومان و مستضعفان و آینده توسعه خواهانه حفاظت شود.
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، تجربه تاریخی نشان می دهد در سایه چنین جنبش دانشجویی زمان آگاه و مسوولیت شناس جامعه این توفیق را پیدا می کند که به آینده خود امیدوار باشد و از دسیسه های منفعت طلبانه اصحاب قدرت و ثروت کنار بماند و با روشنگری ها و شفاف سازی جنبش دانشجویی پرچم آزادی خواهی را در این سرزمین بالا نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مومنی خاطر نشان کرد: در قرن بیستم، ایران یکی از نمونه های استثنایی تاریخ جهان بود که سه جنبش اجتماعی فراگیر برای برون رفت از دور باطل توسعه یافتگی را تجربه کرده است. گام نخست در اول قرن بیستم برداشته شد که به نام انقلاب مشروطیت مشهور شد.
وی ادامه داد: گام دوم در سال های میانی قرن بیستم با عنوان نهضت ملی شدن نفت برداشته شد و گام سوم انقلاب اسلامی بود. مسئله اساسی این است که هر سه این انقلاب فراگیر توسعه خواهانه که مضمون ضد استکباری و استعماری داشتند، علی رغم دستاوردهای مقطعی خارق العاده، در استمرار و درونی سازی دستاوردها نافرجام بوده اند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه وظیفه جامعه علمی رمزگشایی از چرایی نافرجامی هاست، گفت: از مجموعه ذخیره دانایی موجود جهان این بر می آید که پاسخ به پرسش ها براساس متر و معیار حس ملی و انسجام اجتماعی است.
وی گفت: حس ملی و انسجام اجتماعی اهمیت بسیاری دارد، اما وجه اجتماعی حیات جمعی و کارکرد کلیدی آن و نیروهای گریز از مرکز در نظام ملی به سمت اعتبار بخشی خوب کار نمی کند، از این رو قادر به استفاده از دستاوردها نیست.
مومنی یادآور شد: باید از معجزه همکاری مردم با یکدیگر و حکومت بهره مند شد تا مسیر اجتناب و انحلال از بین رود.
 وی  افزود: یکی از بزرگترین کفران نعمت حکومت این است که با وجود سرمایه گذاری بسیار برای دانایی، اما سهم ناچیزی در تخصیص منابع دارد. یعنی ذخیره دانایی قابل اعتمادی پدید آمده، اما در فرآیند تخصیص منابع زور رانت و فساد از علم بیشتر است.

برچسب‌ها 16آذر دانشگاه شهید بهشتی روز دانشجو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: 16آذر دانشگاه شهید بهشتی روز دانشجو 16آذر دانشگاه شهید بهشتی روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان صدا و سیما در مورد جلوگیری از پخش سریال «حشاشین» در شبکه نمایش خانگی توضیحاتی ارائه کرد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره تبلیغات انتخاباتی نامزدها برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در رسانه ملی گفت: مناظره‌ها ضبط شده و ان‌شاالله از روزی که تبلیغات رسمی مرحله دوم انتخابات مجلس شروع شود پخش خواهد شد.

وی افزود: در صدا و سیمای استانی ما و علاوه بر تبلیغات تلویزیونی ۲۰ دقیقه‌ای که هر نامزد مثل دوره خواهد داشت، مناظره هم بین نامزدها ان شاء الله پخش خواهد شد که این روزها در حال ضبط است و فکر می‌کنم تقریباً در تمام مراکز استانی ما دیگر برنامه‌های ضبط مناظره تمام شده باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما درباره نمره این سازمان در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب گفت: نمره قطعاً خیلی بالایی نخواهد بود نه به دلیل اینکه اقدامی نشده اقدامات زیادی شده منتها چون حجم این مسئله و این درگیری به معنی فراگیری موضوع در سطح جامعه مهم است که هم عمق فرهنگی دارد هم عمق تاریخی دارد هم عمق اجتماعی دارد و فراگیری آن بسیار زیاد هست کارهای بسیار بیشتری باید انجام شود. اما قطعاً باید کارهای بیشتری شود و برنامه‌های صدا و سیما هم آماده شده که قابل ارائه است و ان شاء الله در آینده هم به حجم این برنامه هم به لحاظ کمی و هم کیفی اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: مهمترین برنامه‌های ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی در واقع کنشگری عفیفانه زن مسلمان، ارائه نمونه‌های بسیار موفق کنشگری زنان مسلمان هم در ایران و هم در کشورهای مختلف و اینکه حجاب عاملی برای نقش آفرینی بیشتر زنان در امور اجتماعی است  و مقایسه آنچه که حجاب به عنوان یک امکان به زنان برای نقش آفرینی بیشتر اعطا می‌کند و مقایسه با نقشی که در جوامع غربی برای زن دیده شده و نگاه ابزاری که به زن در این جوامع نمی‌شود و علاوه بر آن ابعاد احکامی و تعبدی حجاب و عفاف هم در برنامه‌های مختلف تهیه شده این روزها در حال پخش است عرض کردم در سطح مطلوب نیست اما داریم تلاش می‌کنیم که انشالله هم کمی و هم کیفی بهبود پیدا کند.

جبلی در مورد وضعیت بسته شدن دفتر صدا و سیما در آذربایجان گفت: اطلاعات به روز ندارم اطلاع دارم از سال‌های پیش با توجه به محدودیت‌هایی که برای صدا و سیما و بقیه نهادهای فرهنگی در جمهوری آذربایجان پیش آمده بود برای دفتر هم صدا و سیما محدودیت‌های پیش آمده بود که جاهای دیگه هم هست اطلاع به روز ندارم اما باید تلاش بکنیم از طریق وزارت محترم امور خارجه که محدودیت برداشته شود.

وی درباره حذف سریال حشاشین از شبکه نمایش خانگی گفت: بله ساترا مسئولیت دارد که جلوی هر آنچه که محتوای تحریف شده است و به فهم و درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد، باید تنظیم‌گری و نظارت کند، به نظر ما سریال حشاشین سریالی است که همانطور که ساترا هم در بیانیه‌اش گفت بر اساس واقعیت‌های اتفاق افتاده نیست بلکه بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده به همین خاطر هم ساترا برای پخشش به سکوها تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند.

جبلی در پاسخ به این سوال که تکلیف معاونت سیاسی سازمان به کجا رسیده صاحبی فعالیتش ادامه می‌دهد یا فرد دیگری خواهد آمد، گفت: این به تصمیمات داخلی سازمان مربوط می شود و در حال بررسی هستیم.

دیگر خبرها

  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • دانایی و دارایی و تخصص اساس کار آموزش و پرورش باشد
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست