Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز رئیس جمهور لایحه بودجه سال آینده را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که بر اساس بندها، مفاد و جداول آن، بودجه و اعتبارات در نظر گرفته شده برای حمل‌ونقل ریلی بالغ بر پنج هزار و ۶۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که بیش از ۱۳۴۶ میلیارد تومان رشد را معادل ۳۱.۵۲ درصد نسبت به اعتبارات امسال نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این لایحه بودجه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۶۴۶ میلیارد تومان برآورد شده است که نسبت به بودجه مصوب امسال آن رشد ۱۹.۷۰ درصدی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر نیز برنامه توسعه حمل و نقل ریلی نیز اعتباری بالغ بر ۳۹۷۰ میلیارد تومان برایش در لایحه بودجه سال آینده تعریف شده است که افزایش ۱۰۷۴ میلیارد تومانی معادل ۳۷.۰۸ درصد نسبت به بودجه مصوب امسال داشته است.

این اعداد و ارقام که البته ماهیت اصلی بودجه و اعتبارات حمل و نقل ریلی را نشان می‌دهد به غیر از ردیف‌های متفرقه اعتباری تعریف شده در بودجه است که به عنوان مثال می‌توان به اعتبارات متفرقه انتقال یافته به جداول ۷ و ۱۰ شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه، بهسازی خطوط و ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی اشاره کرد که ۲۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برایش تعریف شده است.

همچنین اعتبارات متفرقه‌ای که برای توسعه و نوسازی و تکمیل طرح‌های شبکه ریلی به میزان ۳۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعیین شده و مشخص نیست حوزه حمل و نقل ریلی برون شهری چه سهمی از محل درآمدهای ۴۴۰ میلیارد تومانی حاصل از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها تحت عنوان یارانه و کمک زیان حمل و نقل عمومی (ریلی، قطارهای شهری و...) دارد.

۲۲۳۲۲۸

کد خبر 1329107

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی راه آهن لایحه بودجه بودجه بودجه 99 انتخابات مجلس یازدهم لایحه بودجه بودجه 99 باشگاه استقلال بارش برف باران ایالات متحده آمریکا بودجه استان البرز آندره استراماچونی ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان

به گزارش خبرآنلاین «ژو فنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین به خبرنگاران در پکن گفت: «ما قویا مخالف قرار گرفتن مساله مرتبط با تایوان در لایحه کنگره آمریکا هستیم. این سیگنالی نادرست به نیروهای جدایی طلب تایوان است. ما به طرف آمریکایی تاکید داریم تا با اقدامات قاطع خود به تعهداتش در عدم حمایت از استقلال تایوان پایبند باشد و از مسلح سازی تایوان به هر شکلی دست بردارد.»

به نقل از ایسنا این گفته‌ها که تاکیدی بر سیاست «چین واحد» است چند ساعت پس از تصویب لایحه‌ای مطرح شد که در آن، حمایت نظامی آمریکا از تایوان، اوکراین و رژیم صهیونیستی مدنظر قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) این لایحه را امضا کند.

با توجه به تشدید تنش بین چین و آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده قرار است به این کشور آسیایی برود. گفت‌وگوها بر روی مسائل مهمی از جمله ادعاهای دریایی در دریای چین جنوبی و حمایت پکن از جنگ روسیه در اوکراین و همچنین مساله تایوان متمرکز است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898922

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید