Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف تشویق شرکت‌های بزرگ به ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات دوره‌های آموزشی عارضه‌یابی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، تلاش دارد تا شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه را تشویق کند تا با بهره‌گیری بیشتر از راه‌حل‌های فناورانه، بهره‌وری و سطح کیفی و کمی تولیدات خود را ارتقا بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ابزارهای این ستاد برای نیل به این هدف، برگزاری «دوره‌های آموزشی عارضه‌یابی» است. آخرین مورد از این دوره‌های برگزار شده، «دوره دوم و تکمیلی شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ صدر تأمین وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی» بود که با همکاری این ستاد برگزار شد.

هدف از برگزاری این دوره، آموزش شیوه کشف، اولویت‌بندی و ریشه‌یابی مشکلات صنعتی و یا سازمانی به متخصصین شاغل در مجموعه‌های تولیدی است. شناسایی معضلات و شفاف کردن علل آن‌ها اگر در چارچوب‌های فناورانه صورت گیرد، می‌تواند گامی مهم در حرکت به سوی حل مسائل و در نتیجه افزایش بهره‌وری اقتصادی  شرکت‌های بزرگ باشد.

 با مشخص شدن مشکلات واحدهای صنعتی، امکان استفاده از توان شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان در حل آن‌ها وجود دارد. بر این اساس با مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین و با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، مجموعه چند مرحله‌ای «رویداد آموزشی فرایند عارضه‌یابی شرکت‌های صنعتی با رویکرد فناورانه» برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

نخستین مرحله این دوره آموزشی در محل شرکت مس شهید باهنر کرمان  و با حضور نمایندگانی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ، با هدف آموزش فرایند و شیوه صحیح تشخیص مشکلات و عوارض قابل‌رفع و یا کاهش مشکلات، با اتکا به فناوری‌های‌نو برنامه‌ریزی و اجرا شد که در آن، مواردی همچون نحوه شناسایی عوارض بر اساس اطلاعات مالی و تولیدی با تمرکز بر صنایع مرتبط با حوزه مواد و ساخت، پوشش داده شد. علاوه‌بر بخش‌های آموزشی، از خط تولید شرکت مس شهید باهنر نیز بازدید به عمل آمد و این مجموعه به‌عنوان مطالعه موردی توسط شرکت‌کنندگان ارزیابی شد.

دومین مرحله این دوره آموزشی در محل شرکت معدنی املاح ایران در گرمسار و با حضور نمایندگان شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ که در دوره نخست آموزش‌دیده بودند، برگزار شد. هدف این مرحله از آموزش، دریافت بازخوردهای آموزشی و عملی از نمایندگان حاضر در دوره، در بستر شرکت‌های تابعه بوده است. افراد آموزش‌دیده ضمن استفاده از تجربیات و آموزش‌های دریافتی، فرایند عارضه‌یابی را در چارچوب مشخص و علمی انجام داده و به صورت یک مطالعه موردی از عارضه واقعی به دومین مرحله دوره آموزشی ارائه دادند.

در روز پایانی این رویداد نیز در حضور حمید لطیفی دبیر ستاد  توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر و مواد پیشرفته و ساخت به‌عنوان یکی از اعضای هیئت داوران، گروه‌های شرکت‌کننده، نتایج خود را ارائه کرده و مورد ارزیابی  هیئت داوران قرار گرفتند. همچنین در بخش پایانی، از مدرس و گروه برتر منتخب، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فرقی نمی‌کند کودک و نوجوان شما دختر باشد یا پسر؛ یکی از جذاب‌ترین مهارت‌ها برای دانش آموزان نوجوان و جوانان بازیگری است.

به تازگی یک دوره آموزش بازیگری ۳۶ ساعته برای دانش آموزان مناطق ۹ و ۲ و ۵ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۶ به همت آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و شهرداری در حال برگزاری است که قرار است برگزیدگان این دوره به سریال‌های سدا و سیما و فیلم‌های سینمایی معرفی شوند.

این برنامه با حمایت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است.

این برنامه پس از رایزنی و آغاز همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی و هنری منطقه ۹ شهرداری تهران آغاز شد. علاوه بر این خانه مهرآباد مکان آموزشی لازم را برای این دوره از کلاس‌های بازیگری در اختیار دانش آموزان گذاشت و کانون فرهنگی تربیتی فجر هم محیط آموزشی خود را برای آموزش بازیگری خواهران آماده کرد.

در حقیقت ویژگی بارز این دوره از کلاس‌های بازیگری، اختصاص دو کلاس کاملاً مجزا برای دختران و پسران بوده است تا همه دانش آموزان بتوانند به راحتی در کلاس‌های دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش بازیگری تمرینات بدن و بیان را انجام دهند.

این دوره از آموزش بازیگری در حال برگزاری است و قرار است دور جدیدی از آن در آینده‌ای نزدیک از طریق مدارس شهر تهران در سطحی وسیع‌تر برگزار گردد.

بر اساس اظهارات مربیان آموزشی این دوره که از مجموعه رسانه‌ای جنگل در این دوره حاضر هستند؛ قرار است با همکاری و معاونت مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان صدا و سیما، هنرجویان این دوره آموزشی در سریال‌های تلویزیونی که قرار است برای صداوسیما تولید شود متناسب با سن و شخصیت‌های مورد نیاز به کار گرفته شوند.

کد خبر 6096976 علی قدمی

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است