Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی اکبر قربانی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این جوان ۲۸ ساله ایلامی که حامد آس نام دارد  ۲۵ روز گذشته به قصد زیارت امام رضا (ع) با یک دستگاه موتور سیکلت راهی استان خراسان رضوی شد اما به اشتباه به استان لرستان سفر کرد و در آنجا به علت نداشتن مدارک معتبر هویتی به عنوان یک تبعه افغانستانی دستگیر و به اردوگاه مراقبتی اتباع خارجی ابراهیم آباد در استان مرکزی منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فرد سپس به اردوگاه مراقبتی اتباع خارجی استان قم منتقل و در نهایت به اردوگاه شهید مطهری شهر سفید سنگ فریمان جهت انتقال به کشور افغانستان سپرده شد.

او ادامه داد: در تاریخ ۲۸ آبان ماه سال جاری وی از طریق مرز دوغارون وارد کشور افغانستان شد و بعد از انتقال به کابل وارد شهر نیمروز و سپس وارد هرات شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: از طرف دیگر با جست و جوی خانواده این فرد و انجام تحقیقات میدانی از طریق پلیس مشخص شد که نامبرده به افغانستان منتقل شده است.

قربانی افزود: در نهایت این فرد ناشنوا با رایزنی های انجام شده از طریق کنسولگری ایران در افغانستان و همکاری پلیس اینترپل شناسایی و تحویل مقامات قضایی ایران در کشور افغانستان شد.

وی ادامه داد: بازگشت این هموطن ناشنوا با همکاری نیروی انتظامی خراسان رضوی، مرزبانی، رابطان ایرانی در کشور افغانستان و برخی از نهادهای امنیتی انجام شد.

روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع طرد شده و غیر مجاز کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون وارد کشور افغانستان می شوند.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان خراسان رضوی افغانستان امام رضا اینترپل ناشنوایی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی این وزارت می‌گوید که مهم‌ترین اقلام صادراتی از طریق دهلیزهای هوایی را  میوه‌های خشک و تازه، زعفران، میوه‌خشک، میوه‌تازه و قالی تشکیل می‌دهد.

به گفته‌ وی، بیش‌ترین صادرات از طریق میدان‌های هوایی به کشورهای هند، امارات متحده عربی، ترکیه، ایران، ازبکستان آلمان و کانادا انجام شده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «صادرات افغانستان از طریق میدان هوایی کشور در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۲۴۷ تن به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار است؛ میوه‌های خشک و تازه، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، البسه، نخود، قالی، زعفران، لوازم آشپزخانه و پوست بز و گاو است.»

اتاق تجارت و سرمایه گذاری صادرات از طریق دهلیزهای هوایی را در رشد اقتصادی مهم می‌داند و تأکید می‌کند که باید هزینه انتقال از طریق دهلیزهای هوایی کاهش یابد.

بربنیاد اطلاعات وزارت صنعت و تجارت در سال ۱۴۰۲ خورشیدی به ارزش ۱.۸ میلیارد صادرات به خارج از کشور انجام شده که یک بخش آن را صادرات کالاهای از طریق دهلیزهای هوایی تشکیل می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند