Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست «نخستین مجمع جهانی وکلا که با موضوع پیشرفت علم و تکنولوژی و خدمات حقوقی» در شهر گوانجو در حال برگزاری است، با همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، در این دیدار که با دعوت رسمی وزیر دادگستری چین در محل نشست مجمع جهانی وکلا در شهر گوانجو برگزار شد، علیرضا آوایی بر گسترش روابط دو کشور به ویژه در امور حقوقی و قضایی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، دو طرف با یادآوری پیشینه فرهنگی و تاریخی روابط دو کشور، بر تحکیم آن در پیشبرد مسائل مورد علاقه دو طرف تأکید کردند.

موافقت وزرای دادگستری ایران و چین در خصوص تشکیل کارگروهی در سطح معاونان وزیر برای پیگیری امور قضایی و حقوقی مورد علاقه دو طرف، از دیگر نکات قابل توجه این دیدار بود.

در این دیدار وزاری دادگستری دو کشور درباره مسائلی هم‌چون استرداد محکومان، معاهدات قضایی، معاضدت قضایی، جرایم سایبری و حقوق بشر نیز بحث و گفت‌وگو کردند.

هم‌چنین، انتقال تجارب دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات حقوقی و قضایی و انتقال تجربه های قضات، از دیگر نکات مورد تأکید دو طرف بود.

آوایی در پایان این دیدار به صورت رسمی از همتای چینی خود جهت سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: سفر آقای رئیسی به پاکستان گام مهم دیگر در جهت اجرای سیاست برقراری و گسترش روابط با همسایگان است. ضمن اینکه در دولت سیزدهم این سیاست موفقیت بسیاری داشته و کارگشا‌ترین و موثر‌ترین سیاست می‌تواند در عرصه اقتصادی ما باشد.

وی ادامه داد: همچنین گام موثر دیگری می‌تواند باشد در جهت گسترش همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی؛ زیرا پاکستان یک کشور اسلامی مهم در جهان است و با توجه به جمعیت مهم ۲۰ میلیونی می‌تواند برای ما مهم باشد. همچنین اقدام مهمی در جهت امنیت منطقه‌ای است. زیرا از پاکستان سوء استفاده‌های زیادی می‌شود و هرچقدر که ما روابط بهتری داشته باشیم امنیت بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در این سفر شاهد امضای تفاهم نامه‌های متعددی بودیم که نشان می‌دهد این سفر کاری بود نه اینکه تشریفاتی باشد بلکه وارد گسترش همکاری‌ها شدیم. استقبالی که از رئیس جمهور به عمل آمد از سوی مقامات و مردم پاکستان نشان دهنده زمینه‌های مثبت برای گسترش روابط است، زیرا دو کشور اشتراکات مناسبی در فرهنگ و تاریخ خود دارند و پاکستان نزدیکی بیشتری با ما دارد.

قناد باشی افزود: این سفر یادآور سفر مقام معظم رهبری به پاکستان در زمان ریاست جمهوریشان بود که در آن زمان هم سفری به پاکستان داشتند و نمونه‌های بسیار افتخار آمیزی از روابط دو کشور به نمایش گذاشته شد. البته دو کشور موانعی هم در توسعه روابط خواهند داشت برای مثال کشور‌های غربی قطعا تحمل  این توسعه روابط را ندارند و خواهان اختلاف هستند و در تلاشند تا بدبینی‌هایی ایجاد کنند. باید افکار عمومی به این موارد توجه کنند و بدانند آنچه در قالب تفرقه افکنی دنبال می‌شود بخش زیادی از آن به وسیله کشور‌های غربی دنبال می‌شود که در تلاشند سیاست موفق همکاری با همسایگان ایجاد نشود و در تلاشند تا این را توسط مردم ما دنبال کنند.

وی گفت: پاکستان و ایران هردو کشور همسایه دارای فرهنگ مشترک هستند که امنیت و توسعه هرکدام اثر مسقیمی بر یکدیگر دارد همچنین علاقه مندی‌های دو کشور به همکاری بیشتر خواهد انجامید. یکی از مسائلی که سبب آشنایی بیشتر خواهد شد این است که گردشگری بین دو کشور راه بیفتد. به خصوص گشردشگری نخبگان باعث افزایش روابط دو کشور خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد