Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@14:13:50 GMT

رشد ۲۵ درصدی سهم وزارت راه از بودجه 99

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۵۵۸

رشد ۲۵ درصدی سهم وزارت راه از بودجه 99

پول نیوز - بودجه وزارت راه و شهرسازی اعم از بودجه عمومی و تملک دارایی های سرمایه ای در سال آتی ۱۲ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سال جاری ۲۴.۸ درصد رشد داشته است. به گزارش پول نیوز، در حالی دولت بودجه سال آتی وزارت راه و شهرسازی در لایحه تقدیمی بودجه کل کشور به مجلس شورای اسلامی را  ۱۱ هزار و ۷۲۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان برآورد کرده که بودجه مصوب این وزارت خانه برای سال جاری ۹ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان (مجموع عمرانی و هزینه ای) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۶۶۷ میلیارد ۹۵۴ میلیون تومان مجموع هزینه های وزارت راه و شهرسازی در سال آتی برآورد شده و ۱۱ هزار و ۷۲۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان به تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص یافته است که عملا بخشی از بودجه عمرانی ۷۰ هزار میلیارد تومانی محسوب می شود.
بودجه بخش حمل و ونقل ریلی ۳ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان و بخش حمل و نقل جاده ای نیز ۷ هزار میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان از این رقم را به خواد اختصاص داده اند که عملا بخش عمده بودجه عمرانی در حوزه راه و شهرسازی به این دو بخش اختصاص یافته است.
بودجه بخش توسعه حمل و نقل هوایی ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و بودجه توسعه حمل و نقل دریایی نیز ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
در این لایحه، ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بخش اقتصاد مسکن اختصاص داده شده و ۳۴۶ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی کالبدی شهری و روستایی در نظر گرفته شده است. به بخش شتابنگاری زلزله نیز ۸۷ میلیارد تومان تعلق خواهد گرفت. همچنین ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای برنامه ریزی، راهبری و توسعه حمل و نقل (معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی) و هزار میلیارد تومان به سازمان هواشناسی اختصاص خواهد یافت.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ گردیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیازهای اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه 758.8 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 79 درصد از کل مصارف یعنی 599.6 هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار 485 هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال 1402 حدود 23 درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم