Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@07:11:11 GMT

انتقاد، اعتراض و پرسشگری لازمه روحیه دانشجویی است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۸۴۱

انتقاد، اعتراض و پرسشگری لازمه روحیه دانشجویی است

فضای دانشجویی و جوان‌گرایی؛ پرسشگری، نقد، اعتراض و مطالبه‌گری است چرا که در جست‌وجوی حقیقت و پی بردن به علل و چرایی پدیده‌های اجتماعی و تلاش به سهم خود برای ارائه راهکار هستند؛ ۱۶ آذر هر سال در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به‌عنوان روزی تاریخی، مهم و سرنوشت‌ساز گرامی داشته می‌شود. 
دانشجویان در ۴۰ سال اخیر در فراز و فرودهای مختلف در رخدادهای سیاسی و اجتماعی کشور همواره نقش مهم و تاثیرگذاری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مرور این خدمات و کارنامه، تاکیدی بر مهم‌ترین مسائل حوزه دانشجویی و جوانان کشور داریم:

 یکم) حفظ سرمایه اجتماعی

دانشجویان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند؛ جمعیت متخصص و تحصیلکرده کشور که آینده اداره این کشور بزرگ بر دوش آنان است و ما باید قدردان آن‌ها باشیم ...

دوم) جهاد علمی

دانشجویان باید سنگر علم و دانش را سنگر مقدس خود برای کسب علم و آموزش بدانند. ایران آباد، آزاد، توسعه‌یافته و پیشرفته که در جهان جایگاه معتبری داشته باشد و روز به روز حلقه‌های وابستگی خود را به بیگانگان کم و کمتر کند در گرو نیروی انسانی کارآمد، متخصص، متعهد و باایمان است. 

سوم) چشم‌انداز امیدبخش

مسوولان کشور باید برای تحصیلات تکمیلی و عالی جوانان، اشتغال و به‌کارگیری آنان، حل معضل مسکن و فراهم‌کردن تسهیلات لازم برای ازدواج آنان که چهار مساله اصلی دانشجویان و جوانان کشور است 

چهارم) بیانیه گام دوم

بی‌تردید موتور محرکه و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران تثبیت و تحکیم آن و دوران جنگ و سازندگی همین جوانان و در خط مقدم دانشجویان عزیز کشور بودند که نقش اصلی را برعهده داشته‌اند. در ۴۰ سال دوم انقلاب به روشنی و تصریح، همین جوانان مخاطب اصلی رهبر حکیم انقلاب اسلامی برای کار، تلاش، سازندگی، توسعه، پیشرفت و آبادانی و سربلندی ایران هستند. 

پنجم) زبان حکمت و استدلال

زبان دانشجویان؛ زبان عقل، خرد، استدلال و پرسش است. نقد، انتقاد، اعتراض و پرسشگری لازمه روحیه دانشجویی و جوانی است. 

ششم) فرزند زمان خویش

جوانان و دانشجویان همواره باید زمان‌‌شناس باشند. دوست و دشمن را از هم به درستی جدا کنند، مرز اعتدال با اغتشاش و آشوب را به رسمیت بشناسند. در تحصیل علم و دانش نهایت تلاش خود را برای پیشرفت کشور به کار گیرند. در سال اول ۴۰ سالگی دوم انقلاب اسلامی، به آسیب‌شناسی، نقد و ارزیابی جنبش دانشجویی و مطالبات آن همت گمارند .

منبع: صبح نو 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: استمرار تلاش های آذربایجان و ارمنستان برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش های مسالمت آمیز لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی، اظهار کرد: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت‌آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

کد خبر 742805

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است