Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی لاری با تاکید بر لزوم الگوگیری از مدیریت حضرت یوسف برای اداره جامعه گفت: بر اساس آیات قرآن یک مدیر باید دانش مدیریت را داشته باشد و بتواند آن چیزی که به عنوان امانت در اختیار او قرار می گیرد حفظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری» شامگاه (یکشنبه ۱۷ آذر) در مراسم بزرگداشت نخستین استاندار گلستان مرحوم سید ابراهیم درازگیسو اظهار کرد: پیشکسوتان دانشگاهی، سیاسی و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی در بین ما وجود دارند و بزرگداشت این افراد منجر به ارتباط عاطفی نسل امروز با دیروز می شود و انتظار داریم که این مهم را به عنوان یک سنت عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


عضو مجمع روحانیون مبارز با طرح این سوال که از نظر یک مسلمان و پیرو قرآن که افتخار ما است باید بررسی کنیم که مدیریت چیست و مدیریت مطلوب کدام است؟ افزود: قرآن کریم گاهی با بیان برخی از قصص به ما کمک می کند که چگونه زندگی کنیم و از جمله مواردی که در حوزه مدیریت به آن تاکید می شود مدل مدیریتی حضرت یوسف است.

 


وی بیان کرد: در شرایط سخت و قحطی که مردم گرفتار خواهند شد حضرت یوسف، داوطلب می شود و بیان می کند که خزانه را در اختیار من بگذارید، من دانش مدیریت آن را دارم و حفیظ آن خواهم بود.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن یک مدیر باید دانش مدیریت را داشته باشد و بتواند آن چیزی که به عنوان امانت در اختیار او قرار می گیرد حفظ کند.

 

حجت الاسلام موسوی لاری با بیان اینکه نخستین سند مدیریتی نامه ۵۳ نهج البلاغه که به عهدنامه مالک اشتر نامگذاری شده است و امیر المومنین (علیه السلام) فردی را به عنوان زمامدار به مصر می فرستد، بیان کرد: مالک اشتر وقتی به شهادت رسید امام علی(علیه السلام) فرمودند که او برای من همان جایگاهی را داشت که من در خدمت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودم.

 

وی با بیان اینکه راس منشور حکومت امیرالمومنین(علیه السلام) شخصیتی چون مالک اشتر قرار داشت، افزود: امروز پس از چهل سال بر کرسی مدیریت باید توصیه های امیر المومنین(علیه السلام) را بخوانیم تا بدانیم در کجای کار خود با مشکل رو به رو هستیم.

 


حجت الاسلام موسوی لاری ابراز داشت: بر اساس توصیه های امام علی(علیه السلام ) به مالک اشتر به عنوان زمامدار جامعه اسلامی باید هم به مسلمان ها و هم به غیر مسلمان ها رسیدگی کنیم.

 

وی گفت: ۵۲ حق در رساله حقوق امام سجاد(علیه السلام) جمع آوری شده و حضرت در این کتاب حقوق رعیت، والی، پدر و مادر و زن و مردم را مطرح کرده است.

 


حجت الاسلام موسوی لاری بیان کرد: انسان های درست کردار و گناه کار نباید نزد یک مدیر یکسان باشند و مدیران نباید انسان چابلوس خطاکار را به آن انسان درست کردار که زبان تلخ دارد ترجیح دهند و اگر این کار را انجام دادند انسان های اهل نیکی در احسان و کارهای نیک کم می شوند.

 


وی گفت: بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته و مدیریت جامعه ما به دست مذهبی ها و متدینین بوده است.

 


عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: یک فرد مثل مرحوم درازگیسو از شهرداری و فرمانداری شروع کرد و به این نقطه رسیده است و امروز انقلاب ما ۴۰ ساله شد و نسلی که انقلاب را به این نقطه رساندند بخشی شهید شدند و بخشی به دلیل کهولت سن کنار رفتند و بخشی نیز به هر دلیلی صحنه را ترک کردند.

 


حجت الاسلام موسوی لاری با بیان اینکه فراز و فرودهای زیادی در انقلاب داشتیم که باید ارزیابی شود، گفت: هر آنچه امروز شاهد هستیم ماحصل مدیریت ۴۰ ساله است و آن جنبه شکست را در انقلاب باید جبران و جنبه های پیروزی آن را باید تقویت کنیم.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز بیان کرد: کسی که نتواند جامعه را اصلاح کند و مسیر غلط خود را جبران کند معلوم است که زیان کار است.

 


   
عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: باید داشته های خود را به عنوان مدیریت ۴۰ ساله حفظ کنیم و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم؛ وقتی صبحت از اصلاح می کنیم منظور این است که جمهوریت و اسلامیت نظام در ریل خود حرکت کند.

 


وی به مرحوم درازگیسو اشاره کرد و افزود: مدیریت درازگیسو به گونه ای بود که مردم پس از سال‌ها از وی به خوبی یاد می کنند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات وفات حضرت معصومه س انتخابات مجلس روز دانشجو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس مجلس شورای اسلامی عضو مجمع روحانیون مبارز حجت الاسلام موسوی لاری اصلاحات جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آذین‌بندی شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر چهارشنبه و در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و آغاز جشن‌های دهه کرامت، حرم اخت الرضا علیه السلام به همت خادمان واحد فضاسازی حرم مطهر غبارروبی و آذین بندی شد.

گل‌آرایی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با همکاری خادمان آستان قدس رضوی با بیش از ۵۰ هزار شاخه گل از ۵۰ نوع گل طبیعی صبح امروز آغاز شده و قرار است تمامی بخش‌های حرم مطهر از جمله مضجع شریف حرم بانوی کرامت با گل‌های طبیعی تزئین خواهد شد.

پرچم سبز منقش به نام مبارک حضرت معصومه سلام الله علیها نیز بر فراز گنبد حرم بانوی کرامت برافراشته شد.

فردا نیز رئیس جمهور در سفر به شهر مقدس قم در حرم مطهر بانوی کرامت با مردم این شهر در صحن امام رضا علیه السلام دیدار خواهد کرد این صحن نیز در حال آذین بستن و فضاسازی است.

مراسم خطبه خوانی خادمان حرم مطهر نیز صبح پنجشنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

حرم مطهر اخت الرضا علیه السلام با ظرفیت ۳ اتاق عقد در روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها میزبان بیش از ۱۰۰ زوج جوان برای بستن پیوند آسمانی ازدواج خواهد بود و این اتاق‌های عقد نیز تزئین ویژه ای شده اند.

عصر امروز نیز اجتماع ۵ هزار نفری دانشجویان دختر در حرم مطهر بانوی کرامت به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت (س) به مناسبت روز دختر برگزار می‌شود.

کد خبر 6100543

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاه‌ های عضو ستاد مدیریت بحران فومن
  • حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آذین‌بندی شد
  • لزوم توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم کرج
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • نشست خبری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران