Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات بانفوذ اروپایی در واکنش به تصمیم اخیر آمریکا برای به رسمیت شناختن شهرک‌های صهیونیست‌نشین، در تلاش است تا کشورهای اتحادیه اروپا را قانع کند که فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع اروپایی گزارش داده است که «جین اسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ در تلاش است تا کشورهای اتحادیه اروپا را قانع کند که کشور فلسطین را به پایتختی قدس شرقی به رسمیت بشناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند لوکزامبورگ یکی از کوچکترین اعضای اتحادیه اروپاست، اما اسلبورن به عنوان وزیر خارجه‌ای که ۱۵ سال در این سمت حضور داشته، یکی از بانفوذترین دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های اسلبورن برای به رسمیت شناختن فلسطین پس از آن آغاز شده است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن دیگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین ساخته‌شده در اراضی اشغالی کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند.

اسلبورن هفته گذشته در نامه‌ای به «جوزپ بورل» مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین تمام دیگر وزرای خارجه کشورهای این اتحادیه، تأکید کرده است که تنها راه حفظ راه حل دو دولتی، ایجاد «یک وضعیت برابرتر» میان اسرائیل و فلسطینی‌هاست.

وی در بخشی از این نامه نوشته است: «اکنون زمان آن است که بحث در اتحادیه اروپا در مورد فرصت‌های شناسایی کشور فلسطین توسط تمام اعضا مورد بحث قرار گیرد.»

این نامه می‌افزاید: «به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور، نه یک لطف است و نه یک چک سفیدامضا، بلکه به رسمیت شناختن حق مردم فلسطین برای داشتن کشور خود است. این اقدام به هیچ‌وجه علیه اسرائیل نیست. در واقع، اگر می‌خواهیم به حل این مناقشه میان اسرائیل و فلسطین کمک کنیم، نباید هرگز از شرایط امنیت اسرائیل و همچنین عدالت و عزت مردم فلسطین چشم برداریم.»

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده است که تل‌آویو از تلاش‌های لوکزامبورگ بسیار نگران است، با این وجود دیپلمات‌های اسرائیلی و اروپایی گفته‌اند که این مسئله در نشست روز دوشنبه وزیران خارجه اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

با این وجود، قرار است مسئله اسرائیل و فلسطین در نشست ماه آینده شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا بحث و بررسی شود.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه برای بررسی حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

مهند الاکلوک، نماینده فلسطینی اتحادیه عرب در بیانیه‌ای گفت: «این نشست در خصوص نسل‌کشی اسرائیل، کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه و وتوی آمریکا علیه درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل برگزار می‌شود».

به گفته آژانس دفاع مدنی غزه، پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از منطقه پس از یک حمله زمینی ۴ ماهه، حداقل ۲۸۳ جسد از یک گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر در شهر جنوبی خان یونس پیدا شد.

هفته گذشته آمریکا پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

فلسطین نشست روز چهارشنبه را برای گفتگو درباره حملات اسرائیل در غزه و کرانه باختری اشغالی درخواست کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • دفاع متفاوت برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین