Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل نجار شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت روند بازسازی منازل سیل زده روستاهای شعیبیه شوشتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش اعظمی از استان  خوزستان در سال جاری درگیر بحران های متعدد از جمله سیل و زلزله های متعدد از جمله زلزله مسجدسلیمان بود.

وی افزود:امیدواریم با مساعد بودن فصل کار تا پایان سال، زیرساخت های مناطق سیل زده در استان خوزستان تا جایی که امکان دارد تکمیل شود و اگر نیاز به اعتبار مجدد بود باید بررسی دوباره صورت گیرد تا در سال آینده اعتبار به آن تعلق گیرد چرا که با توجه به بالا بودن خسارات دولت با محدودیت هایی در این حوزه رو به رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت بحران کشور  بیان کرد: فروردین امسال سیلاب ۲۵ استان کشور را درگیر کرد که در این میان سیلاب خوزستان بیشترین میزان خسارت را در بخش های مختلف، مسکن، کشاورزی و زیرساخت در پی داشت.

وی افزود:  از روزهای  نخست سیلاب در استان مقام معظم رهبری فرامینی را صادر کردند و در پی آن دولت  تدبیر و مسئولان استانی و تمامی دستگاه های اجرایی کمر همت بستند تا بتوانند مشکلات مردم را کاهش دهند.

نجار با اشاره به اینکه در جریان سیل امسال جاده روستای یحمره شوشتر تماما زیر آب بود و رفت و آمد اهالی این روستا و روستاهای  اطراف با قایق صورت می گرفت توضیح داد:  پس از فرمان مقام معظم رهبری  امکانات مورد نیاز برای خروج این روستاها از سیلاب فراهم  شد.

۴۰۰واحد مسکونی سیل زده در شوشتر به سقف رسیدند

وی بیان کرد:  براساس ارزیابی های دولت در شوشتر  یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی مجدد داشتند که روند ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی به مرحله زیرسقف رسیده و ۷۹۰ واحد نیز به طور کامل دیوار چینی شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بنا بر  قولی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده است قرار است کار ساخت منازل آسیب دیده تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

 وی با اشاره به روند پرداخت خسارت به بخش کشاورزی نیز گفت: برای اولین بار خسارتی که به بخش کشاورزی وارد شده بود  با یک ساز و کار جامع و مشخص پرداخت شد البته  شاید هنوز برخی از خسارتها مانده باشند  که آنها نیز در حال پرداخت هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: یکی از درخواست مردم شعیبیه شوشتر احداث جاده است که در سیل این جاده آسیب دید اما اکنون در مرحله شن ریزی قرار دارد و ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای این جاده تامین شده است.

اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور شامگاه شنبه به منظور بررسی روند بازسازی مناطق سیل زده، وضعیت احداث سیل بندها و همچنین تحویل ۱۸خودروی شستشوی معابر و بهره برداری از مرکز سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان به این استان سفر کرد.

سیل بهار امسال در حوضه‌های کرخه، کارون و دز ۲۱ شهرستان را دچار آبگرفتگی کرد که دراثر این سیلاب ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

برچسب‌ها اسماعیل نجار شوشتر خوزستان سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل نجار شوشتر خوزستان سیل خسارت مالی اسماعیل نجار شوشتر خوزستان سیل خسارت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان از توقف قطار تهران - گرگان بین راه بر اثر آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • وزیر اقتصاد: اتفاقی نشدنی تحقق یافت
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان