Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@05:20:31 GMT

چقدر به گذشته همسر اهمیت دهیم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۰۷۶۱

صراط:

زهرا امام روانشناس و مشاور خانواده درباره حدود آگاهی از گذشته همسر آینده اظهار کرد: ازدواج یک امر مقدس است و طرفین هرچه شناخت بیشتری از یکدیگر داشته باشند و در جهت خواسته‌های هم گام بردارند زندگی بهتری خواهند داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران این روانشناس بیان کرد: گاهی افراد فکر می‌کنند اگر از یکدیگر شناخت داشته باشند به این معنی است که گذشته فرد را بدون جزئیات بدانند تا ابهامی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد باید این را بدانند که اولین نفر در زندگی همسر آینده خود نیستند و پیش از این فرد با افراد مختلفی آشنا شده، اما ازدواج صورت نگرفته است پس گذشته فرد به خود او مربوط بوده و کنکاش زیاد در گذشته فرد باعث ایجاد مشکلات در زندگی مشترکشان می‌شود.

امام با بیان اینکه گاهی فرد به قدری درگیر گذشته طرف مقابل می‌شود که زمان حال را فراموش می‌کند، ادامه داد: گاهی در گذشته فرد مواردی وجود دارد که مربوط به فرد حاضر در زندگی اش نیست و یا یک راز است که دوست ندارد همسر آینده و فرد دیگری بداند.

این روانشناس گفت: اگر فردی در گذشته یکبار ازدواج کرده است باید حتما مطرح کند چراکه وجود رابطه رسمی در گذشته در رابطه فعلی نقش دارد و باید گفته شود.

وی اضافه کرد: کنکاش در زندگی فرد باعث می‌شود افکار منفی و ترس در رابطه بالا رود و به جای جستجو در گذشته فرد به خواسته ها، علایق و اهدافشان در زندگی مشترک شناخت کافی برسند و توجه به این موارد باعث رشد رابطه می‌شود.

امام با اشاره به اینکه با پرت کردن حواس خود، ذهنتان را از گذشته طرف مقابل منحرف کنید، افزود: نوشخوار ذهنی درباره گذشته طرف مقابل خشم، اندوه و حسادت را ایجاد می‌کند بهتر است به نقاط مثبت فرد مقابل توجه کنید.

این روانشناس گفت: هنگامی درگیر گذشته فرد می‌شویم خشم درونی در شما بالا رفته، اعتماد به نفستان از بین می‌رود بنابراین زندگی مشترک با مشکلاتی مواجهه خواهد شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: زهرا امام روانشناس مشاور خانواده صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کاهش استرس یا تلقین؟

یک رواشناس اجتماعی گفت: قلیان به صورت ذاتی و مستقیم هیچ تأثیری بر آرامش و کاهش اضطراب ندارد و جنبه تلقینی دارد. 

به گزارش ایسنا، علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و روانشناس اجتماعی  در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره تأثیر استعمال قلیان بر کاهش استرس اظهار داشت: قلیان به عنوان یکی از مواد دخانی از نظر علمی ثابت شده که به صورت ذاتی و مستقیم هیچ تأثیری بر آرامش و کاهش اضطراب ندارد و جنبه تلقینی دارد. 

وی ادامه داد: تماس سنسورهای لب با دهانی قلیان باعث تحریک سیناپس های مغزی می شود که به صورت موقت و غیر مستقیم بر کاهش اضطراب تاثیر می گذارد، بنابراین اثر مستقیم، مستقل و شناخته شده بین مصرف قلیان و کاهش اضطراب وجود ندارد مگر اینکه به صورت عادت و اعتیاد برای کوتاه مدت مغز را از هجمه های ذهنی دور می کند و پس از مدتی بازمی گردد.

این روانشناس اجتماعی درباره دلیل رواج قلیان در ایران گفت: به نظر من به دلیل صنعت و کسب درآمد، قلیان در ایران رواج پیدا کرده است. قلیان حدود ۲۵ سال پیش در ایران به معنای مدرن کنونی وجود نداشته و نوعی ساز و کار بوده که بیشتر توسط افراد مسن مورد استفاده بوده است. 
 
شریفی یزدی بیان کرد: متأسفانه کم کاری وزارت بهداشت در جلوگیری از رواج قلیان و تبلیغات غلطی که در بحث قلیان مطرح است، مثل اینکه دود قلیان از آب است و ضرری ندارد، صورت گرفته، منجر به ورود قلیان در رستوران ها، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و راه افتادن پیک موتوری قلیان شد و دلیل اصلی آن درآمدی است که اشخاصی که در این حوزه فعالیت می کنند.
 
این روانشناس اجتماعی اظهار کرد: هر قلیان به اندازه ۸۰ تا ۱۱۰ نخ سیگاربرای فرد ضرر دارد، هر نخ سیگار بین ۷ تا ۹ دقیقه عمر انسان را کم می کند، اگر یک فرد یک قلیان بکشد انگار ۵ پاکت سیگار کشیده و حدود ۷۰۰ دقیقه از عمرش کاهش پیدا کرده است. 

وی افزود: یکی از سونامی ها در این حوزه سرطان های ریه، حنجره و دهان است که بخش عمده دلیل ابتلا به این بیماری ها قلیان است. امروز  قلیان در بین جوانان به عنوان یک تفریح یاد می شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعظیم شهریار مقابل چهره خاص زندگی
  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس
  • حسینی: تمام کردن لیگ برای ما خیلی اهمیت دارد
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟
  •  کاهش استرس یا تلقین؟