Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:17:56 GMT

ابراهیمی: مجلس باید تلفیقی از تمام طیف‌ها باشد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۴۷۳

ابراهیمی: مجلس باید تلفیقی از تمام طیف‌ها باشد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس نباید درگیر یک طیف یا یک قشر خاص باشد بلکه بهترین حالت ورود کاندیداهایی با چشم‌انداز مناسب برای سیاست‌گذاری‌های کلان در کشور به مجلس شورای اسلامی است.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن ارزیابی از انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که از نظر شما در انتخابات پیش‌رو چه طیفی می‌تواند موفق‌تر عمل کند، بیان کرد: متاسفانه در کشور ما گاهی یک موضوع به صورت موجی در اذهان عمومی ایجاد شده و تجربه نشان داده که این سازوکار نتیجه مطلوبی را نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نیز عده‌ای بحث حضور قشر جوان و بانوان را در مجلس شورای اسلامی به میدان کشیده‌اند، اما بنده همواره تاکید دارم که مجلس جای افراد باتجربه است.

وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که در مجلس کار قانون‌گذاری صورت می‌گیرد فردی که در مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شود مسیر قانون‌گذاری در سطح کلان کشور را طی می‌کند که قشر جوان تجربه این امر را ندارند. از نظر بنده بدنه اجرایی و سطوح وزارتخانه‌ها بسیار کارآمدتر برای حضور جوانان است، چرا که در آنجا می‌تواند از پتانسیل و انرژی خود برای پیشبرد برنامه‌های کشور استفاده کنند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نیز شاهد هستیم که یکباره نمایندگان در مجلس تغییر کرده و گروهی جدید به میدان می‌آیند و مدتی طول خواهد کشید تا این افراد نیز با پروسه قانون‌گذاری آشنا شوند. بهتر بود مجلسی تحت عنوان مجلس بالادستی در کشور شکل می‌گرفت، اما در شرایط کنونی بهترین راه دقت در انتخاب افراد است تا در نهایت گروهی به مجلس شورای اسلامی راه یابند که در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور چشم‌انداز مناسبی داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که بهتر است مجلس تلفیقی از همه طیف‌ها و اقشار باشد بیان کرد: مهم‌ترین نقطه ضعف امروز مجلس شورای اسلامی نحوه‌ی انتخاب نمایندگان است. نمایندگان امروز برای جلب آرا به قول و وعده‌های اجرایی روی می‌آورند و در نهایت باید برای اجرای وعده‌های خود با وزارتخانه‌ها تعامل برقرار کنند. مجلس نباید درگیر یک طیف یا قشر خاصی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد