Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:45:26 GMT

التهاب روده ریسک عفونت های ویروسی را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۵۳۷

التهاب روده ریسک عفونت های ویروسی را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعه محققان بیمارستان سن آنتونی فرانسه نشان می دهد بیماران جوان مبتلا به بیماری التهاب روده ۵ برابر جمعیت عمومی با ابتلا به عفونت های ویروسی مواجه هستند که می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان یا آسیب دائمی به یک عضو شود.

محققان در این مطالعه، حدود ۲۷۰۰ بیمار مبتلا به التهاب روده را در مرکز ارجاع فرانسه مورد بررسی قرار دادند تا به نقش نسبی فعالیت بیماری التهاب روده و داروهای تحریک کننده عفونت حاد ویروسی پی ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان نشان دادند التهاب روده فعال و داروی thiopurines که برای درمان حدود ۶۰ درصد از بیماران مبتلا به التهاب روده استفاده می شود، از علل اصلی بروز عفونت ها هستند.

در حالیکه بیماران جوان در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال با بالاترین ریسک ابتلا به عفونت مواجه هستند، اما ریسک بروز عفونت های شدید ویروسی در بیماران تمامی سنین ۳ برابر بیشتر است.

این مطالعه نشان داد که رابطه قوی ای بین مصرف دارو thiopurines و موارد ابتلا به عفونت های شدید وجود دارد. درحالیکه بیمارانی که هیچ داروی مصرف نمی کردند همانند جمعیت عمومی در معرض ابتلا به عفونت های حاد ویروسی بودند.

شایع ترین عفونت های حاد ویروسی در بیماران مبتلا به التهاب روده، EBV (ویروس Epstein-Barr) بوده است که با ابتلا به طیفی از بیماری ها نظیر تب غده ای (تب گلاندولار)، سرطان لنفاوی هادکین، و سیتومگالوویروس مرتبط است.

کد خبر 4792423

منبع: مهر

کلیدواژه: عفونت التهاب روده سندروم روده تحریک پذیر وزارت بهداشت ویروس آنفلوانزا آلودگی هوا چاقی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ایدز جراحی بینی ژنتیک تجهیزات پزشکی علی اصغر پیوندی ریسک بیماری قلبی دیابت آنفولانزا H۱N۱ راینولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است

رحمت الله  اکرمی رئیس سازمان خزانه داری کل کشور در مراسم آیین رونمایی از برات الکترونیکی  با  بیان اینکه  ادر تامین سرمایه در گردش  و در تخصیص کارآمد و کارهای تامین وتولید  باید درست عمل کنیم تا شاهد رشد اقتصادی و ثبات اقتصادی در کشور باشیم گفت : راه اندازی  برات الکترونیکی   توجه به مدیریت ریسک است چراکه دائما در حال رصد بوده و زمینه ساز حذف  نقش های  واسط  می شود و تماس حلقه های ریسک را کاهش می دهد.

 اکرمی بیان کرد: در روش سنتی بنگاه های  اقتصادی خود جداگانه اقدام به  تسهیلات می کردند اما در روش جدید تمامی بانک ها  یکپارچه  و در قالب روش سنتی و روش جدید فعالیت می‌کنند.

رئیس خزانه داری کل کشور افزود: زمانی که یک خزانه داری برات توزیع می‌کند به معنای  آن است هیچ ریسکی وجودندارد. و در  بهمن ماه سال  ۱۴۰۰ که بحث سفته وبرات را رونمایی کرده بودیم هدف ما با بانک مرکزی  آن است که بتوانیم کارآمد در بحث تولید باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید