Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:26:21 GMT

پویایی و شوق و ذوقی میان دانشجویان دیده نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۷۱۵

ایسنا/آذربایجان شرقی استاد تمام زبان انگلیسی دانشگاه آزاد تبریز گفت: سالها قبل دانشجویانی حضور داشتند که هدفمند درس می خواندند و ذوق و شوق خاصی برای ادامه تحصیل و استخدام داشتند اما در حال حاضر این پویایی و شوق و ذوق دیده نمی شود و علت این است که جامعه خود مبتلا به دردهایی بوده و مسائلی دارد که روی همه ارکان تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز عزب دفتری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آموزش و ترجمه زبان انگلیسی در کشور، اظهار کرد: با توجه به سوابق تدریسی که دارم معتقدم آموزش دارای سه بعد دانش زبانی، هنر انتقال و دانش و اخلاق است.

وی با ابراز تاسف از اینکه آموزش زبان در این سه ضلع مثلث دارای افت ارزش‌های اخلاقی است، افزود: در گذشته معلم را با توجه به خصایلی که داشت انتخاب می کردند زیرا هرکسی نمی تواند به عنوان معلم موفق عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه معلم و استاد باید با توجه به خصوصیات و معیارهای اخلاقی و باورهایی که دارد برای تدریس این حرفه انتخاب شود، تصریح کرد: در این بخش، بهای چندانی به بعد اخلاق معلمی داده نمی شود و از این نظر نگران هستم.

استاد تمام زبان انگلیسی دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز با بیان اینکه نباید تصور کرد که تکنولوژی بتواند این کمبود را جبران کند، ادامه داد: تنها معلم است که هیچ جایگزینی در کلاس ندارد.

عزب دفتری با تاکید براینکه در آموزش و پرورش آنگونه که باید و شاید خوب عمل نشده است، گفت: افرادی داریم که بعد از سالها تدریس در دانشگاه در گروه خود غریب هستند و وقتی چند سال از تدریس فاصله می گیرند، کسی سراغ آنها که  پیشکسوت هستند نمی رود و این موضوع ناشی از نبود آموزش، پرورش، تعلیم  و تربیت است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت ترجمه در کشور گفت: من بیشتر غرق کتابهای خود هستم اما کتابهای ترجمه ای که دیدم قلم خوبی داشتند،  منتهی  جامعه باید از این آثار  حمایت کند.

وی اضافه کرد:  منکه استاد دانشگاه هستم بعد از اینهمه سابقه کار و تدریس برای چاپ کتاب مشکل دارم و باید ناشر آزاد برای کتابی که چهار  سال برای آن زحمت کشیده شده است پیدا کنم، در حالیکه خود استاد هزینه تایپ و صفحه آرایی را داده و  حال به دلیل گرانی کاغذ و مسائل دیگر نمی تواند کتاب خود را چاپ کند.

عزب دفتری متذکر شد: اگر روند حرکت جامعه موفقیت آمیز باشد حتما افرادی که رشد می کنند امیدوار به آینده می شوند و پویایی بیشتری خواهند داشت.

وی عنوان کرد:  این جامعه است که ذهن انسان را می سازد و می‌تواند خود جامعه و اعمال خود را کنترل کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فارغ التحصیلان با دشواری می توانند راه پیدا کنند، افزود: این موضوع عللی دارد که باید کشف شود و در ابتدا  باید اراده ای باشد و من اراده ای برای اصلاح وضع موجود نمی بینم.


انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علو و فناوری آنا، رضا نقی‌زاده در نشست تخصصی و هم‌اندیشی در دهه سرآمدی آموزش، با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیران مجموعه و روسا و معاونین آموزشی دانشکده‌های دانشگاه اصفهان، سه موضوع کلیدی؛ دروس مهارتی و اشتغال پذیری، استاد مشاور آموزشی و پذیرش استاد محور دانشجویان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در این نشست تصریح کرد: دانشگاه اصفهان الحمدالله بسیار منظم این سه مسیر را پیش برده و به نتایج خیلی خوبی رسیده است.

نقی‌زاده افزود: برای دروس مهارتی و اشتغال پذیری برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است که از شروع مهر ۱۴۰۳ به صورت گسترده برای تمام دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان این برنامه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم با توجه به بافت اقتصادی، صنعتی و اجتماعی شهر اصفهان این طرح به خوبی اجرا شود و نتایج خیلی خوبی در سطح استان و شهرستان داشته باشد.

نقی‌زاده با بیان این که در حوزه پذیرش بدون آزمون و استادمحور دانشجویان، کار‌های خوبی انجام شده است، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان در سال گذشته جزء دانشگاه‌های بسیار خوب ما در اجرای این طرح بوده است که امسال نیز به صورت گسترده‌تری اساتید به پذیرش استادمحور استعداد‌های درخشان ورود کرده‌اند.

این مقام مسئول افزود: فکر می‌کنیم انشاالله آمار دو یا سه برابری را نسبت به سال گذشته در دانشگاه اصفهان در پذیرش استعداد‌های درخشان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری تخصصی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از کار‌های مهم دیگری که در دانشگاه اصفهان انجام شده، بحث استاد مشاور آموزشی است که در واقع یکی از رویکرد‌های وزارت علوم بحث شاگرد پروری و ارتباط عمیق‌تر استاد و دانشجو است که بر این اساس و مقررات یکپارجه آموزشی، بحث استاد مشاور آموزشی پیش‌بینی و شیوه‌نامه آن ابلاغ شد.

نقی زاده ادامه داد: دانشگاه اصفهان شیوه‌نامه‌ای را برای این موضوع تهیه کرده و روی آئین‌نامه وزارت علوم به جزئیات مسئله پرداخته و به نظر می‌رسد اجرای خوب این طرح می‌تواند ذیل تربیت رابطه استاد و دانشجو منجر به افزایش کیفیت آموزشی و کاهش سنوات آموزشی دانشجویان و ارتقای کیفیت و مهارت دانشجویان در حوزه‌های مختلف آموزشی پژوهشی و فناوری شود.

گفتنی است، نشست تخصصی و هم‌اندیشی در دهه سرآمدی آموزش، با حضور نقی‌زاده مدیر کل آموزشی وزارت علوم در جمع رئیس دانشگاه اصفهان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیران مجموعه و روسا و معاونین آموزشی دانشکده‌های این دانشگاه در تالار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار و در خصوص سه مسیر دروس مهارتی و اشتغال پذیری، استاد مشاور آموزشی و پذیرش استاد محور دانشجویان، بحث و تبادل و نظر شد.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است