Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رجب‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قراردادها در حوزه‌های حسابداری، فنی و مهندسی، معدن، آینده پژوهی و مدیریت صنعتی هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از این قراردادها در قزوین و بخشی نیز با صنایع خارج از استان هستند، اضافه کرد:مهمترین این قراردادها در حوزه کاوش معدن است که در کوه‌های شرق ایران مطالعات یافتن رگه‌های طلا را برعهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطرنشان کرد: دفتر ارتباط با صنعت در راستای تسهیل ارتباط دانشگاه و صنعت، برگزاری کمیته‌های مشترک، تورهای صنعتی در سطح اساتید و دانشجویان فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ مورد از صنایع مورد بازدید قرارگرفته که برخی از این بازدیدها هم منجر به عقد قرارداد شده و برخی نیز در حد ارایه مشاوره اولیه بوده است.

رجب‌پور به دوره‌های مهارت افزایی برای دانشجویان اشاره و یادآور شد: در این راستا دانشجویان علاوه بر دوره‌های کارورزی خود، یک دوره تکمیلی ۴۰ تا ۵۰ ساعته را با همکاری دانشگاه در صنایع مرتبط با رشته خود می‌گذرانند و امسال نیز برای نخستین مرتبه این دوره‌ها برای دانشجویان گروه مکانیک و برق برنامه‌ریزی شده است.

وی به موانع موجود در ارتباط با صنعت اشاره و تصریح کرد: شاید مهمترین مانع در این ارتباط حضور نداشتن افراد تصمیم‌گیر صنایع در قزوین و استقرار آنها در تهران است، یعنی تنها کارخانه در قزوین واقع شده اما رکن اصلی تصمیم‌گیری‌ها در پایتخت مستقر بوده و همین ارتباط دانشگاه را با آن صنایع مستقر در سطح استان را سخت می‌کند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: البته از طرف دیگر حضور کارخانه‌ها در استان قزوین یک ظرفیت بزرگ دانشگاهی محسوب شده که با ارتباطات موثر و مستمر می‌توان از حداکثر ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.

وی اظهار داشت: اعتبارات دولتی برای قرارداد با صنایع و تقویت ارتباط با آنها به هیچ وجه مناسب نیست و نباید به آنها اکتفا کرد بلکه باید به دنبال جذب اعتبارات از منابع بخش خصوصی رفت.

رجب‌پور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های قزوین در حوزه کشاورزی، اضافه کرد: این بخش نباید در حوزه ارتباط با صنایع مغفول بماند و ما نیز به آن توجه ویژه خواهیم داشت.

برچسب‌ها صنعت استان قزوین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت استان قزوین دانشگاه بین المللی امام خمینی ره دانشگاه ها صنعت استان قزوین دانشگاه بین المللی امام خمینی ره دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه تجمع کردند.

سردار محمدرضا آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در این مراسم گفت: ریشه رژیم صهیونسیتی بر جنگ و جنایت و نسل کشی بنا شده است.

وی افزود: سردمداران اصلی رژیم صهیونسیتی از ثروتمندترین و بانفوذترین افرادی هستند که تمام قدرت و اقتصاد آمریکا در دست آنان است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ترور و آدم کشی را مهمترین خصوصیت آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این افراد حتی به تعدادی از رییس جمهوران آمریکا نیز رحم نکردند.

سردار آهنگر ایستادگی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونسیتی را دستاورد عظیمی برای این جبهه برشمرد و گفت: جبهه مقاومت تمام معادلات رژیم صهیونسیتی را بر هم زد و امروز اسرائیل از اقتدار و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شوکه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)