Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@20:23:36 GMT

بیانیه گام دوم انقلاب برای قشر جوان تبیین شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۹۲۰

بیانیه گام دوم انقلاب برای قشر جوان تبیین شود

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهر گفت: مستندسازی بیانیه گام دوم رسالت حوزه است تا با تبیین مسائل، منابع سخنان مقام معظم رهبری به قشر جوان و روحانیت منتقل شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجتالاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر عصر روز گذشته، 17 آذرماه در جمع طلاب و روحانیان اهر، بیان کرد: امام خمینی(ره) به‌دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی بود؛ همان مسیری که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با بیان موضوع «خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام خمینی(ره) در صدور انقلاب به خارج از کشور، فکر جهانی داشتند که با استفاده از جامعیت اسلام، مبنای جهانی بودن این دین را بنا کردند.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فکرهای نو و طرح‌های جدیدی ارائه می‌دهند؛ باید بیش از همه روحانیت و حوزه‌های علمیه برای فرهنگ‌سازی این موضوع، پیش قدم شوند.

امام جمعه اهر، با اشاره به بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی اسلامی و اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: وظیفه طلاب، ترویج این مهم است تا این موضوعات را به زندگی روزمره مردم وارد کنند.

وی با تأکید بر مستند کردن بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مستندسازی بیانیه گام دوم رسالت حوزه است تا با تبیین مسائل، منابع سخنان حضرت آقا، به قشر جوان و روحانیت منتقل شود.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که امام خمینی(ره) بنیان‌گذارانقلاب اسلامی، در رابطه با پایگاه‌های بسیج و طلاب و دانشجو توجه خاصی داشتند، گفت: ایشان تأکید داشتند که این پایگاه‌ها باید از نظر اعتقادی، فکری و فرهنگی، سایر پایگاه‌ها را تغذیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه اهر گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد