Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:54:47 GMT

یک نماینده مجلس برای سه شهرستان در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۹۳۰

یک نماینده مجلس برای سه شهرستان در استان زنجان

بر اساس قانون انتخابات و با توجه به جمعیت و وسعت استان ها در کشور تعداد کرسی در خانه ملت اختصاص یافته که در استان زنجان برای ۸ شهرستان ۴ حوزه انتخابیه و ۵ نماینده در نظر گرفته شده است.

 سه شهرستان یک نماینده
شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه دارای یک کرسی است و به عبارت بهتر مردم این حوزه انتخابیه یک نفر را با رای خود به عنوان نماینده راهی مجلس می کنند که با توجه به وسعت جغرافیایی، تعداد روستاها، وجود شهرهای هیدج، صائین قلعه و بخش حلی، بافت جمعیتی، فرهنگ، ظرفیت های متفاوت اقتصادی نمایندگی این حوزه انتخابیه در مجلس دارای شرایط بسیار ویژه است که بتواند از پس این مسؤولیت بزرگ بر آید و انتظارات مردم حوزه انتخابیه خود را برآورده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان سه شهرستان ابهر، خرمدره و سلطانیه به لحاظ جمعیتی، فرهنگی، شرایط اقتصادی، صنعتی و کشاورزی تفاوت های بسیاری با هم دارند که نماینده این منطقه باید برای هر شهر یک برنامه جامع دقیق و تفکیکی داشته تا بتواند انتظارات مردم را در مدت مسؤولیت خود برآورده کند.

مردم این حوزه انتخابیه برخی از نمایندگان ادوار قبلی را عملگرا و رشد، توسعه و پیشرفت‌های صنعتی در شهرستانهای خود را مدیون این نمایندگان می دانند و در این میان شماری از داوطلبان فعلی از این حوزه انتخابیه نیز برای جلب نظر مردم، خود را دنباله رو این نمایندگان معرفی می کنند.

 انتخاب عاقلانه یا متعصبانه
یکی دیگر از ویژگی هایی که در بیشتر حوزه های انتخاباتی که چند شهرستانی هستند وجود دارد و موجب انتخاب غیر اصلح می شود  انتخاب متعصبانه و  بر اساس قوم گرایی است که متاسفانه ایجاد جو هیجانی و بر انگیخته شدن احساسات برخی از مردم موجب می شود عده ای بدون توجه به برنامه ها، تجربیات و سوابق فردی نامزدها، یک انتخاب احساسی و متعصبانه به جای انتخاب اصلح را داشته باشند.
طبق آمار غیر رسمی به طور معمول مناطق حاشیه نشین و یا به اصطلاح جنوب شهرها که بیشتر مردم با درآمد متوسط یا پایین در آن مناطق ساکن هستند دارای مشارکت بیشتر بوده و حضور حماسی در پای صندوق های رای دارند و این نکته مورد توجه نامزدهای انتخابات است و با توجه به آمار بالای رأی دهندگان در این نقاط، مکان مناسب برای تبلیغات است بنابراین برخی از این مناطق در ایام انتخابات به ستاد تبدیل می شود.

فرماندار شهرستان ابهر در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۳۰ نفر در حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس در فرمانداری ابهر ثبت نام کردند، ابراز کرد: ۲۷ نفر از ثبت نام کنندگان، آقا و ۳ نفر خانم هستند که جوانترین ۳۳ و مسن ترین ۵۴ ساله است.
وجیه الله نوروزی با اشاره به تحصیلات این افراد خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از این افراد کارشناسی ارشد و ۵ نفر دارای مدرک دکترا هستند. 
فرماندار ابهر بیان کرد: ۱۵ نفر از این افراد کارمند، ۳ نفر استاد دانشگاه، ۵ نفر فرهنگی، ۲ نفر پزشک، یک نفر روحانی و ۳ نفر شغل آزاد دارند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ابهر انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ابهر انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ابهر انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد