Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه‌نظامیان کُرد سوریه و نیروهای آمریکایی گروهی جدید از کودکان عناصر تروریستی داعش، که در رده سنی بین ۱۲ تا ۱۴ سال هستند، را از جنوب شرقی الحسکه به اردوگاه‌های نظامی وابسته به «قسد» منتقل کرده‌اند. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع امدادرسانی و بهداشتی در استان الحسکه به خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کردند که شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه»، معروف به (قسد)، با همکاری نیروهای آمریکایی بیش از 100 کودک از یتیم‌های خانواده‌های عناصر داعشی، که از ملیت‌های مختلف هستند، و نیز کودکان دیگر گروه‌های تروریستی را به همراه مادران‌شان از اردوگاه «الهول» به اردوگاه روستای «تل اسود» در حومه استان الحسکه منتقل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد ساکنان در اردوگاه تل اسود- در نزد قسد معروف به اردوگاه «روج»- که در ورودی شهر «المالکیه» در حومه شمال شرقی الحسکه واقع است، تقریبا 1800 زن و کودک است.

منابع امدادرسانی از اقدام قسد به انتقال این کودکان به پادگان ویژه خود در حومه شهر المالکیه واقع در شمال شرقی الحسکه جهت به خدمت گرفتن آنها در نبردها، و ارائه آموزش نظامی و استفاده از تسلیحات به آنها، ابراز نگرانی کرده‌اند.

از سوی دیگر، منابع محلی در حومه الحسکه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند، گروه قسد در حال جذب کودکان خردسال یتیم داعشی‌ها و همچنین همسران آنها در پادگان‌ها و مراکز نظامی ویژه است تا آنها را در آینده وارد این گروه کند.

طبق این گزارش، شبه‌نظامیان قسد اواسط ماه سپتامبر گذشته نیز بیش از 200 کودک عناصر گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و نیز کودکان آواره، که در رده سنی زیر 10 سال بودند، را از اردوگاه الهول در الحسکه به مکانی نامعلوم منتقل کرده بودند.

"قسد": حمله ترکیه به سوریه هسته‌های خفته داعش را فعال کرد

 

اردوگاه الهول، که تحت سیطره نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان قسد واقع است، تقریبا روزانه شاهد قتل و کشتار است. منابعی از داخل اردوگاه به اسپوتنیک اعلام کردند که جسد یک زن ترکستانی، که در دهه سوم عمرش است، بعد از ظهر یکشنبه داخل این اردوگاه پیدا شد.

حمله داعش در شرق حماه

خبرنگار اسپوتنیک در حماه، شب گذشته گزارش داد که در جریان حمله عناصر مسلح، که گمان می‌رود از عناصر داعش باشند، به اطراف «البادیه» در حومه شمال شرقی حماه به کشته شدن 3 غیرنظامی منجر شد.

یک منبع میدانی نیز تصریح کرد که گروهی از اهالی منطقه «التناهج» با یکی از ایست‌های بازرسی ارتش سوریه در نزدیکی این منطقه تماس گرفتند و استقرار تعدادی از خودروهای زرهیِ عجیب و گشت‌زنی‌ آنها در منطقه را گزارش دادند.

منبع مذکور افزود، یکی از گشت‌های ارتش بلافاصله عازم منطقه شد و با نزدیک شدن آن به محل، تیراندازی انجام شد و طی درگیری‌های مستقیم با عناصر مسلح ناشناس، تعدادی از این عناصر مجروح شدند و بقیه محل را به سمت عمق «بادیه السلمیه » ترک کردند.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط داعش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود،  توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.

بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کردجزئیات حادثه فرودگاه کابل؛ آمریکایی‌ها مردم را به گلوله بستندپنتاگون: طالبان طراح حمله به فرودگاه کابل را کشته است

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی