Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان از اجرای طرح پایلوت بانوان فرهنگ یار ترافیک با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی با ارائه آموزش‌های لازم از سوی پلیس راهور ناجا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مریم یگانه در جلسه هماهنگی اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک اظهار داشت: این طرح در راستای اهمیت و ضرورت آموزش در آگاهی بخشی، ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی و با عنایت به نقش تاثیرگذار زنان در تربیت و فرهنگ سازی به صورت پایلوت در استان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، آموزش و جلب مشارکت‌های اجتماعی بانوان در قالب بانوان فرهنگ یار ترافیک  برای افزایش انضباط رانندگی و ایمنی عبور و مرور در محورهای مواصلاتی درون و برون شهری را هدف اجرای این طرح در استان عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان تصریح کرد: طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک در میان شهروندان به منظور افزایش انضباط ترافیکی، افزایش احساس مسؤولیت بانوان در خصوص آرامش و ایمنی عبور و مرور، کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان ناشی از تخلفات، حوادث و تصادفات رانندگی، انتقال آموزش‌های کسب شده به افراد خانواده و بستگان، بهره‌گیری از بانوان مستعد و علاقمند به عنوان بازرس نامحسوس ترافیک اجرا می‌شود.

یگانه در ادامه، بحث ترافیک و کنترل تصادفات جاده ای در استان را مهم خواند و ابراز داشت: استان هرمزگان در 6 ماهه دوم سال با حجم بالای مهاجرت و مسافرت‌ها روبرو است از این رو باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گیرد.

وی همچنین بیان داشت: با توجه به مسافر پذیر بودن استان هرمزگان و برخورداری از آب و هوای مطلوب در فصول سرد سال، پلیس راهور به تنهایی قادر به کنترل حجم بالای ترددها نیست لازم است مثل همیشه بانوان در راستای کمک‌رسانی به بهبود وضعیت ترافیک در هرمزگان نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه مادران زبان گیرایی در بحث فرهنگ‌سازی دارند و قادرند مروج فرهنگ در هر زمینه‌ای باشند، عنوان کرد: در وهله نخست باید با برگزاری همایش، طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک را معرفی و سپس کارگاه‌های آموزشی طرح را برای بانوان با اولویت بانوان کارمند اجرا کنیم.

یگانه تاکید کرد: در راستای اجرای طرح‌های ملی باید از ظرفیت بانوان شاغل در کلیه دستگاه‌ها و رسانه‌ها در جهت اطلاع رسانی و مشارکت کمال استفاده را کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راهور ترافیک تصادفات رانندگی خانواده هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان حوزه ICT کردستان که در پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان از فعالیت‌های حوزه ارتباطات حمایت می‌کند و باید زیرساخت‌ها و خلاءها بررسی شود تا نیاز استان را بسنجد و بر اساس نیازها کمک کند.

وی افزود: هم مرزی استان کردستان با حضور عراق از مزایای استان است که برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سال گذشته در ۱۰ استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام دادیم، افزود: سعی براین است تا امسال در کردستان نیز طرح‌های دیجیتالی با عنوان «ایران دیجیتال» اجرا شود.

عابدی بیان کرد: در شش ماه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان و در شش ماه دوم ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی شرکت‌ها پرداخت کردیم.

پیش از این جلسه عابدی از مجتمع نوآوری نور سنندج بازدید کرد و در این بازدید از آموزش ۱۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در حوزه آموزش مهارت‌های دیجیتال خبر داد و گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال ۳۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

کد خبر 6087452

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه