Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:43:53 GMT

کولاک و مه در گردنه‌های کوهستانی زنجان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۲۷۱

کولاک و مه در گردنه‌های کوهستانی زنجان

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مه غلیظ در گردنه‌های بادامستان و ذاکر در جاده زنجان – طارم، قلی کندی در مسیر زنجان – دندی،  آق گدیگ و خانچایی در زنجان – تهم – چورزق و جاده دندی – تخت سلیمان موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

 وی تاکید کرد: علاوه بر مه غلیظ کولاک شدیدی نیز در مسیرهای بیان شده جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان و مسافران از ترددهای غیرضروری در جاده های زنجان – طارم، زنجان – دندی، زنجان – تهم – چورزق و دندی – تخت سلیمان خودداری کنند.

محمدی اظهار داشت: همراه داشتن لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی، مجهز کردن خودروها به چراغ های مه شکن الزامی است.

وی اضافه کرد: ۳۰  اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.

رییس مرکز راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت  www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

برچسب‌ها راهداری بارش برف حوادث کوهستان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری بارش برف حوادث کوهستان زنجان راهداری بارش برف حوادث کوهستان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال رگبار باران رعدو برق و وزش تند باد در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با فعال شدن سامانه بارشی که از بعداز ظهر فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت وارد استان  و صبح شنبه  ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از استان خارج می شود 

بر این اساس بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی بویژه جاده‌های کندوان و هراز از تبعات این سامانه است.

احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی بویژه گردنه‌ها، و لغزنده بودن جاده ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی پوشش خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

همچنین مسافران در این مدت از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر وحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری و رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

باتوجه به مواج بودن دریا از فعالیتهای دریایی خود داری شود.

دیگر خبرها

  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا
  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • احتمال رگبار باران رعدو برق و وزش تند باد در مازندران
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم