Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:48:58 GMT

برخورد تعزیراتی شدیدی در انتظار متخلفین خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۲۷۳

برخورد تعزیراتی شدیدی در انتظار متخلفین خواهد بود

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت:به اشخاصی که قصد سؤاستفاده و اجحاف به مشتریان را دارند هشدار می‌دهم که برخورد تعزیراتی شدیدی در انتظار متخلفین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران 24 آبان ماه امسال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از ساعت صفر بامداد، بنزین خودروهای مختلف سهمیه بندی شده و علاوه بر آن قیمت بنزین سهمیه 50 درصد و قیمت بنزین آزاد 300 درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ناگهانی قیمت بنزین در کشور سبب ایجاد نگرانی‌هایی بین شهروندان شد و اکثریت آنان معتقد بودند که این افزایش قیمت منجر به گرانی برخی از اقلام خواهد شد.

طبق گزارش‌های میدانی و با توجه به تخلفاتی از جمله گران‌فروشی و عدم‌نظارت برخی اتحادیه‌ها که پس از اجرای این طرح شاهد آن بودیم خبرنگار فارس با نعمت‌الله بیرانوندی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان به گفت‌وگو نشسته است تا کیفیت نظارت دستگاه‌ها را پس از اجرایی شدن این طرح مورد بررسی قرار دهد.

فارس: آیا نظارت مستقیم بر عهده تعزیرات است؟ روند رسیدگی پس از اجرای طرح به چه صورت پیش رفته است؟

بیرانوندی: علی‌رغم اینکه وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به گزارشات ارسالی از سوی دیگر دستگاه‌های ناظر می‌باشد اما کارکنان تعزیرات در موارد متعددی از گشت‌های مشترک با دستگاه‌ها شرکت کرده و با متخلفین برخورد نمودند.

همچنین رؤسا و معاونین ادارات تعزیرات حکومتی خوزستان علاوه بر حضور منظم در جلسات تنظیم بازار مرکز استان و شهرستان‌ها، در ستاد پایش سامانه‌های حمل‌ونقل شهری و کمیته نظارت بر مایحتاج عمومی شهروندان نیز حضور پیدا می‌کنند و از آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین، ادارات تعزیرات حکومتی علاوه بر ساعت خدمتی، از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ در محل حضور داشته تا ضمن همراهی دستگاه‌های ناظر در گشت‌ها به گزارشات و پرونده‌های رسیده نیز رسیدگی کنند.

با توجه به تخلفاتی که از برخی اصناف و اتحادیه‌ها شاهد بودیم چه اقدامی از جانب تعزیرات در راستای مقابله یا کاهش موارد تخلف صورت گرفته است؟

من به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان از ابتدای طرح علاوه بر حضور مرتب در رسانه استانی و همچنین جلسات مختلفی از جمله جلسه تنظیم بازار و اجلاس رؤسای اتحادیه‌های اهواز، با رؤسای اتحادیه‌های موثر مانند تاکسی‌سرویس‌ها، قصابان، مرغ‌فروشان، نانوایان و خواربارفروشان نشست‌های مختلفی داشته و از آنان خواسته شد تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود در اتحادیه‌ها، در ابتدا به متخلفین تذکر داده و سپس در صورت نیاز از ظرفیت برخورد قانونی استفاده شود.

در همین راستا از ابتدای آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین تا کنون نزدیک به ۱۰۰ گزارش از دستگاه‌های ناظر در سیستم تعزیرات حکومتی به ثبت رسیده است که به عمده آنان رسیدگی شده و در مرحله اجرای حکم می‌باشند.

بیشترین گزارشات تخلف مربوط به چه صنفی بوده است؟

صنوف آژانس‌ها، تره‌بار، قصابان و مرغ‌فروشان به ترتیب بیشترین گزارشات را داشته‌اند و عمده تخلفات نیز شامل عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور و عدم ارائه صورت حساب می‌باشند.

همچنین ضمن بررسی پرونده‌های واصله با استفاده از مطالب متهمین و اصحاب پرونده‌ها و با توجه به نتایجی که همکاران مرتبط با رسیدگی به دست آورده‌اند آسیب‌شناسی لازم از وضعیت بازار صورت گرفته و پیشنهادات این اداره کل جهت رفع مشکلات مستمر به ستاد تنظیم بازار استان ارائه می‌گردد.

روند کنترل‌ها تا چه زمانی تداوم پیدا خواهد کرد و برخورد با متخلفین به چه صورت خواهد بود؟

روند انجام وظیفه خاص و فوق‌العاده‌ی ویژه این روزها در تعزیرات حکومتی استان تا برقراری آرامش کامل در بازار استمرار خواهد یافت.

همچنین ضمن تشکر از کسبه و بازاریانی که در این مقطع حساس ضوابط صنفی و سود قانونی را رعایت کردند به اشخاصی که قصد سؤاستفاده و اجحاف به مشتریان را دارند هشدار می‌دهم که برخورد تعزیراتی شدیدی در انتظار متخلفین خواهد بود.

چه توصیه‌ای به شهروندان در راستای کمک به بهبود نظارت‌ها دارید؟

از مردم شریف استان می‌خواهیم که همگی بازرس افتخاری دستگاه‌های نظارتی باشند و موارد تخلف را به سامانه اینترنتی ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صمت اعلام نمایند.

ضمن اینکه میز خدمت این اداره‌کل و شهرستان‌های تابعه نیز در خدمت مراجعین محترم به صورت حضوری می‌باشد.

انتهای پیام/










 

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان افزایش قیمت اهواز تعزیرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۴۴۰ ثوب بلوز زنانه خارجی به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خوی رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبرگمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط پوشاک کشف شده متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

به گفته نجف زاده، همچنین شعبه حکم به پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت خودروی حمل کالای قاچاق صادر و در مجموع متهم به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان خوی گزارش تخلف را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل