Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نمایشگاه یاد شده در واقع بزرگترین رویداد سالیانه حوزه صنعت رنگ و رزین  در کشور و نیز منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

امسال در این دوره از نمایشگاه ۲۳۰ تولیدکننده داخلی و ۴۰ شرکت خارجی از کشور های اسپانیا، آمریکا، فرانسه، چین، هند، آلمان، تایوان، کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، سوئد، ترکیه، امارات متحده عربی، یونان، عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسعت نمایشگاه نوزدهم بیش از ۲۶ هزار مترمربع است و شرکت کنندگان در آن، جدیدترین توانمندی های خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

حمایت از صنعت رنگ ورزین، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در داخل کشور با رویکرد تقویت صادرات و فراهم‌کردن بستری برای ارتقاء سطح کمی و کیفی بخش تولید، فروش محصولات ایرانی از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی برای تبادل نظر مدیران و مشارکت‌کنندگان و همچنین برگزاری سمینار نوآوری در عرضه تولید و خدمات با حضور استادان مطرح دانشگاه های ایران و دانشگاه برلین آلمان، از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال است.

تولید رنگ در ایران با قدمتی نزدیک به ۸۰ سال، سالیانه نزدیک به ۵۰ میلیون تن است و اکنون صنعت رنگ کشور با نیمی از ظرفیت اسمی (یک میلیون تن در سال) در حال فعالیت است.

سهم صادرات کشورمان از سه محصول رنگ، رزین و چسب سالیانه حدود ۱۸۰ میلیون دلار است و مهمترین مقاصد صادراتی این محصولات را افغانستان، پاکستان، کویت، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان تشکیل می دهند.

حجم مبادلات بازار رنگ منطقه خاورمیانه بیش از دو میلیون تن در سال بوده و سهم ایران از این بازار نزدیک به ۲۵ درصد است و اکنون حدود ۴۰ میلیون تن رنگ در سراسر جهان با ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد دلار تولید و عرضه می شود. 

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری به مدت چهار روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

برچسب‌ها رونق تولید تولید ملی نمایشگاه بین المللی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید تولید ملی نمایشگاه بین المللی تهران رونق تولید تولید ملی نمایشگاه بین المللی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، استاندار فارس در آخرین جلسه هماهنگی با مدیران مسئول دستگاه‌های مختلف استان برای حضور فعالانه فارس در نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ گفت: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد را ارائه کنید، ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها با هدف وحدت و هم‌افزایی در دستور کار قرار گیرد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با پیش بینی بازدید بیش از دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از بیش از ۹۰ کشور دنیا قرار است از فردا تا دوازدهم اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه در هفت گروه کالایی صنایع غذایی ، کشاورزی و شیلات - صنعت - گروه پتروشیمی - فرش دستباف ، صنایع دستی و گردشگری - دارو ، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ، محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی - صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی  و گروه خدمات بر پا می شود.
محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، افزود: نخستین هدف شرکت در اکسپو ۱۴۰۳ استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

به گفته معاون توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ حاضر می‌شوند که می‌توانند دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه کنند.
سید مجتبی قدمگاهی تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ غرفه‌ای مربوط به معاونت توسعه کسب و کار بین المللی  و صندوق توسعه صادرات برپا می‌شود.
قدمگاهی گفت: این غرفه در سالنی است که زنجیره‌های ارزش استانی هم توسط وزارت کشور قرار است معرفی شود و ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد تا زنجیره ارزش صادراتی استانی را از درگاه‌ها و پایگاه‌های صادراتی خودمان در سراسر دنیا به یک شبکه تبدیل و آنها را به دنیا معرفی کنیم.
نمایشگاه اکسپو را سازمان توسعه تجارت ذیل وزارت صمت هر سال برگزار می‌کند و پارسال حدود ۵۰۰ میهمان و شرکت خارجی در اکسپو ۲۰۲۳ حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز