Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: با بهره برداری از طرحهای مهم انتقال آب، تراز دریاچه ارومیه سالانه نزدیک به یک متر افزایش می‌یابد.

فرهاد سرخوش بابیان اینکه قبل از تشکیل ستاد احیا، تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت، اظهار کرد: طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌های آینده و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد که تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه نزدیک به یک متر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  حفاری ۳۰.۵ کیلومتر از تونل انتقال آب از جنوب استان به دریاچه انجام شده‌ است، گفت: تنها 5 کیلومتر برای بهره برداری از این طرح مهم و تاثیرگذار باقی مانده است که با تزریق اعتبار کارهای عملیاتی این مسیر باقی مانده انجام می شود.

سرخوش با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه 1271.24متر است، افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 1270.40متر بود که رشد 84 سانتی متری را شاهدیم.

وی به وسعت دریاچه اشاره کرد و گفت: وسعت دریاچه ارومیه هم اکنون 2785 کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 1892 کیلومتر مربع بود.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حجم آب دریاچه ارومیه 3 برابر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر دریاچه 3 میلیارد و 260 میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و 950 میلیون مترمکعب افزایش داشته است./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

افزایش تراز دریاچه ارومیه در راه است

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مجید رستگاری در تشریح این خبر گفت: در  این مرحله   ، نخست بخشی ازحقابه   از دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین رها سازی می شود  و در ادامه  از ذخایر پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می شود.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست  ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و درمرحله بعدی    پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه     از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه  روانه می شود.

رستگاری گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر   رهاسازی شده بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود