Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش این سازمان در واردات دارو، گفت: هلال احمر عمدتا داروهای خاص مورد نیاز بیماران خاص را از خارج از کشور وارد می‌کند.

دکتر محمودرضا پیروی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌درباره وضعیت تامین دارو از سوی هلال احمر با وجود تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، ‌ گفت: هم وزارت بهداشت و هم هلال احمر جمهوری اسلامی هر دو در تامین داروهای مورد نیاز کشور سهیم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هلال احمر عمدتا داروهای خاص مورد نیاز بیماران خاص را از خارج از کشور وارد می‌کند، افزود: البته برخی از این اقلام را هم وزارت بهداشت تامین می‌کند. بنابراین برخی داروهای بیماران خاص را وارد می‌کنیم و تجهیزات مصرفی پزشکی مانند صافی همودیالیز را هم برای بیماران خاص تولید می‌کنیم.

پیروی با اشاره به محدودیت‌هایی که تحریم‌ها بر سر راه واردات داروی بیماران ایجاد کرده است، ‌ تاکید کرد: مهم‌ترین مشکل‌مان در تحریم‌ها این است که اجازه نقل و انتقالات و تبادلات پولی داده نمی‌شود و به همین دلیل در مواقعی ممکن است در واردات دارو هم دچار مشکل شویم. چنین تحریم‌هایی واقعا ظالمانه است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره وضعیت بودجه‌ای این سازمان نیز گفت: در کشور تمام دستگاه‌ها از جمله هلال احمر با توجه به شرایط اقتصادی خاصی که داریم، شاید نتوانند از نظر بودجه‌ای نسبت به سال‌های پیش رشد قابل توجهی داشته باشند. در این زمینه نیازمند صرفه‌جویی و مدیریت منابع مالی و انسانی است.

وی درباره درخواست بودجه‌ای این سازمان نیز گفت: این موضوع بحثی کارشناسی است و ردیف‌های مختلفی برای هلال احمر وجود دارد که باید در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و سازمان برنامه و بودجه آن را بررسی کند.

پیروی همچنین گفت: بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان هلال احمر هم به طور کامل تخصیص داده نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هلال احمر واردات دارو دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش تسنیم، طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه