Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به میزان کاهش سفر در برخی از خطوط مترو گفت: نمی‌دانیم تقاضای سفر درکجاست و اگر تقاضای سفر با مترو وجود دارد، آیا نیاز به خطوط مکمل اتوبوس یا ون برای تغذیه مترو وجود دارد یا خیر؟ بنابراین تصمیمات ترافیکی ما توام با خطاست. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هاشمی در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند اظهار کرد: مدیریت هوشمند، موضوعی است که امروزه در افزایش اثربخشی و کارآمدی بسیار مطرح است و استفاده از بیگ دیتا و داده‌های انبوه برای کاهش هزینه و افزایش راندمان، امری متداول است، البته نباید هوشمندی و مدیریت هوشمند تبدیل به ویترین و یک ژست شود و ما از همان روشهای ناکارامد و توام با خطای گذشته تحت عنوان مدیریت هوشمند استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اساس مدیریت هوشمند، داده و انبوه اطلاعات است، چرا که در بخش پردازش هم جهان پیشرفتهای فوق‌العاده‌ای در نرم‌افزارنویسی و تحلیل داده داشته است و هم ما در کشور در حوزه برنامه‌نویسی توانمندی ها بروز و خوبی داریم، اما یک نرم افزار و سیستم تحلیل هرچقدر توانمند، زمانی که از داده نادرست استفاده کند، نتیجه و مدل نادرست را به‌عنوان خروجی می‌دهد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه من از 4 دهه قبل درگیر موضوع تحلیل داده بودم گفت: در دوره‌ای که در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در مرکز تحقیقات پلیمر و کوپوزیتهای پلی تکینک مونترال تحصیل می کردم، شرکتی برای تولید یک نرمافزار هوشمند تولید محصولات پلاستیکی به روشهای مختلف از جمله روش تزریقی این مرکز تحقیقات دانشگاه سفارش پروژه داده بود، این نرمافزار هوشمند باید از مجموعه اطلاعات و دادههایی استفاده میکرد و مناسبترین پلیمر از هزاران محصول پلیمری شرکتهای مختلف را براساس پارامترهایی مانند قیمت، کیفیت و شرایط مواد پلیمری و در قالب روشهای رئولژی، ترمیک و مکانیکی در دستگاههای سازنده را برای تولید محصولی خاص، پیشنهاد می‌داد. نخستین بخش دادهها، اطلاعات مربوط به تولیدات مواد شرکت های پتروشیمی در سراسر جهان بود که شامل قیمت، ویژگیهای تولید و خصوصیات کیفی محصولات شرکتهای تولید کننده مواد پلیمری را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: بخش دوم، خصوصیات کارکردی محصول نهایی بود که نشان می‌داد چه مقاومت، شرایط استفاده و ویژگیهایی باید داشته باشد که از تطبیق این دو پایگاه داده، میتوانستیم مواد اولیه را انتخاب کنیم. بخش سوم پایگاه داده ها، ابزار و شرایط تولید این محصول را مشخص میکرد. بخش چهارم نیز مربوط به فروش این محصول، قیمت و بازار آن بود. برای این منظور از سه نرمافزار CAD.RIM  CAD.TIM   CAD.MIM استفاده می شد و خروجی هر نرم افزار بعنوان ورودی نرم افزار دیگر وارد استفاده می‌کردیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در واقع ما با تلفیق این چهار پایگاه داده و تحلیل آن، میتوانستیم به صورت هوشمند مواد اولیه و روش تولید و مشتری را انتخاب کنیم و موضوع مهم در این سیستم هوشمند، میزان صحت، دقت و روزآمدی داده‌ها بود.

هاشمی افزود:‌ نمونه امروزی از این موضوع، بحث ترافیک تهران است، ما برای طراحی مدلهای ترافیکی، ایجاد یک کریدور حملونقل عمومی یا ساخت یک معبر نیاز به دادههای ترافیکی داریم که در آن میزان سفر و مبدا و مقصد و توزیع زمانی آن مشخص باشد، به‌صورت برآوردی همواره گفته می‌شود که در تهران 20 میلیون تقاضای سفر داریم اما اینکه آیا واقعا این میزان سفر 20 میلیون است یا 17 میلیون یا 23 میلیون سفر مشخص نیست، یک داده توام با صحت، روزآمدی و دقت در اختیار ما نیست به همین خاطر در تاریکی تصمیم می‌گیریم و مدیران حمل و نقل می‌گویند ما ظرفیت سفر را در برخی خطوط تازه مترو ایجاد کردیم اما میزان سفر کاهش یافته است، علت آن این است که ما نمی‌دانیم تقاضای سفر در کجاست و حتی اگر تقاضای سفر با مترو وجود دارد، آیا نیاز به خطوط مکمل اتوبوس یا ون برای تغذیه خط مترو وجود دارد یا خیر؟ بنابراین تصمیمات ترافیکی ما توام با خطا و ناکارآمدی می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله دیگر استفاده ناکارآمد از مدیریت هوشمند، وضعیت پسماند در مناطق مختلف تهران است، تنوع و پراکندگی در استفاده از نرمافزارها، موجب سردرگمی شهروندان و عدم اقبال عمومی شده است، در حالیکه ما اگر یک اپلیکشن، کارآمد، یوزرفرند و سراسری داشتیم که استفاده از آن می‌توانست برای شهروندان منافع وبرای شهرداری نیز آورده قابل توجهی داشته باشد، قطعا وضعیت پسماند از این شرایط نامطلوب فعلی متحول می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مدیریت هوشمند شهر، بیش از تبلیغات و ژست، نیاز به صحت، دقت و روزآمدی داده ها در کنار سهولت، سرعت، انسجام و کارامدی نرم افزارها دارد، تا شهروندان و مدیران بتوانند از آن استفاده موثر کنند.

ستاری: تهران دو سال گذشته جزو 50 شهر برتر دنیا در هوشمندسازی شهری بوده استراه‌اندازی سامانه هوشمند پارک حاشیه‌ای در مناطق تهران

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران متروی تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران متروی تهران شهرداری تهران متروی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه از سطح معابر بزرگراههایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما روان در سطح پایتخت بودیم .  

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان ، شهید سلیمانی - صیاد ، بابایی مسیر شرق به غرب – نیروی زمینی ، زین الدین– روی پل امام علی (ع) ، علامه – شقایق در حال حرکت ، امام علی (ع) – جانبازان ، شهید سلیمانی – ستاری ، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی می باشد .  

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراههای شیخ فضل الله – روی پل یادگار سنگین ، آبشناسان – سردار جنگل سنگین ، همت – جنت آباد، چمران - نهج البلاغ ، یادگار امام (ره ) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد ، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله می باشد .   

سرهنگ شریفی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می باشد . 

سرهنگ شریفی تصریح کرد: طرح جناغی  ها در  معابر  بزرگراهی در  حال اجراست و این طرح به این منظور  انجام می شود که برخی  از  رانندگان نمی خواهند قوانین را رعایت نمایند و قصد دارند زودتر از  بقیه رانندگانی که در  انتظار ورود به رمپ ها و خروجی ها حضوری  منظم دارند وارد شوند و به قول  معروف  زرنگی  نمایند که تیم های  پلیس  راهور  تهران بزرگ ، با حضور  خود در  این مقاطع از  این اقدام رانندگان متخلف  جلوگیری  می نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تور بازدید خط ۱۰ مترو تهران
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران