Web Analytics Made Easy - Statcounter

لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ با منابع کلی ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان صبح روز گذشته (۱۷آذر ماه) به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که در آن علاوه بر سهم ستادهای فناوری، پارک های علم و فناوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و بنیاد ملی نخبگان، برای اجرای طرح‌های کلان ملی مبلغ ۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
در بودجه پیشنهادی، بودجه ستاد توسعه فناوری نانو مبلغ ۵۱ میلیارد و ۸۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد، از این میزان ۲۰ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بخش تجاری‌سازی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین برای ستاد علوم شناختی مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان، ستاد زیست فناوری ۲۵ میلیارد و ۵۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ستاد سلول‌های بنیادی ۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان اختصاص یافت. سهم بنیاد ملی نخبگان از لایحه پیشنهادی مبلغ ۶۲ میلیارد و ۶۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

برای پارک فناوری پردیس ۳۵ میلیارد و ۳۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) مبلغ ۳ میلیارد و ۹۱۵ میلیون  تومان پیش‌بینی شده است. همچنین بودجه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

همچنین سهم اعتبارات دیگر پارک‌های علم و فناوری از جمله شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ۵۵ میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پارک علم و فناوری خراسان رضوی ۲۳ میلیارد تومان، پارک فارس ۱۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پارک گیلان ۲۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان، پارک مرکزی ۱۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پارک سمنان ۱۳ میلیارد و ۲۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پارک یزد ۱۳ میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پارک آذربایجان شرقی مبلغ ۱۵ میلیارد و ۶۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پارک کرمان ۱۵ میلیارد و ۴۷۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پارک خوزستان مبلغ ۱۱ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان، پارک هرمزگان مبلغ ۹ میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان، پارک خراسان شمالی مبلغ ۷ میلیارد و ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پارک فناوری مازندران ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ۸ میلیارد و ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پارک علم و فناوری قم ۶ میلیارد و ۶۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان این گونه پیش بینی شده است.

برچسب‌ها بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروندهٔ خبری بودجه ۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند

بررسی گزارش عملکرد نیمه اول بودجه ۱۴۰۲ نشان میدهد، ۱۵۰ شرکت دولتی در این دوره زیان‌ده بوده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با بررسی منابع و مصارف بودجه شرکت های دولتی در لایحه بودجه 1403، مشخص میشود که تعداد شرکت‌های سودده و سربه‌سر در پیوست 3 لایحه بودجه سال 1403 برابر با 323 شرکت و تعداد شرکت‌های زیان‌ده 15 شرکت است. نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد بالا بودن تعداد شرکت‌های زیان‌ده در عمل است (حدود 150 شرکت در عملکرد شش ماهه سال 1402). واضح است که درج شرکت‌های زیان‌ده به عنوان شرکت‌های سودده و سربه‌سر، باعث کاهش شفافیت بودجه و غیر واقعی شدن آن می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که درآمد شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به قانون بودجه سال 1401، رشد 36.3 درصدی داشته است. هزینه شرکت‌های دولتی نیز در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به قانون بودجه سال 1402، رشد 41 درصدی داشته است.

این گزارش مطرح می‌کند که سود علی‌الحساب شرکت‌های دولتی در لایحه سال 1403، حدود 77 درصد نسبت به قانون بودجه سال 1402 رشد داشته است. شرکت‌های ملی نفت ایران، بانک مرکزی، ملی گاز، ایمیدرو، پالایش نفت آبادان، تهیه و تولید مواد معدنی، ملی پتروشیمی، ارتباطات زیر ساخت، فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و سازمان بنادر و دریانوری بیش از 70 درصد از سود پیش‌بینی شده شرکت‌های دولتی در سال 1403 را پرداخت خواهند کرد. شایان ذکر است بالاترین مالیات نیز  برای 10 شرکت مذکور پیش‌بینی شده و در مجموع بیش از 50 درصد مالیات شرکت‌های دولتی در سال 1403 برای آنها در نظر گرفته شده است.

در این گزارش بیان می‌شود که هزینه‌‌های سرمایه‌ای شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال 1403، حدود 15.6 درصد نسبت به قانون بودجه سال 1402 رشد داشته است. بررسی روند هزینه‌های سرمایه‌ای حقیقی (بدون اثر تورم) شرکت‌های دولتی، نشانگر یک روند رو به کاهش طی سال‌های اخیر است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بودجه سال 1403 نخستین بودجه‌ای است که پس از تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس در فرآیند بررسی بودجه به صورت دو مرحله‌ای توسط مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. دو مرحله‌ای شدن بودجه، فرصت بررسی دقیق‌تر جداول بودجه را برای مجلس شورای اسلامی فراهم کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها