Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در بودجه سال 99 اعتبار دستگاه های فرهنگی و فعالیت های قرآنی را کاهش داده اند، گفت: به این معنی که 100 میلیاردی که در سال های گذشته بوده است امسال به 28 میلیارد ختم شده است و این کاهش بسیار نگران کننده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: مباحث فرهنگی کشور به برخی عوامل اصلی بر می گردد که آن عوامل در ساختار برنامه و بودجه حضور دارند که تنظیم برنامه های فرهنگی را انجام و منابعی را برای آن اختصاص می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگاه افرادی که در مباحث فرهنگی در سازمان برنامه و بودجه کشور تصمیم ساز هستند، سطحی است، تصریح کرد: هم اکنون علاوه بر دستگاه های فرهنگی، سازمان ها و فعالان قرآنی به دلیل سطحی نگری و عدم داشتن نگاه عمیق به ارزش های انقلابی اسلامی این مجموعه ها نتیجه این شده است که 0.8 درصد بودجه سال 98 نسبت به کل بودجه به مباحث فرهنگی تخصیص یافته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق و تأکید بر اینکه طبیعی است که ارزش های انقلاب ما رشد لازم را در مباحث فرهنگی نخواهند داشت، اظهار کرد:  بالغ بر 265 مرکز خودجوش فرهنگی مردمی وجود دارد که از بودجه حمایتی هر ساله استفاده می کردند که این مسئله را هم حذف کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سالک کاشانی افزود: در سطح کشور بودجه حمایتی برای فعالان خود جوش فرهنگی مردمی نداریم؛ این در حالی است که بسیاری از این نهادها سنگرهای مهمی در مقابل رشد وهابیت و بهائیت و به ویژه در استان های مرزی هستند که آنان مجبور شدند نیروهای خود را تعدیل و پروژه هایشان را کم کنند.

وی بیان کرد: استدالال آقایان در برنامه و بودجه این است که حرکت مردمی است و هزینه آن را مردم باید بدهند و دولت به چه منظور برای این مسائل هزینه بدهد و برای جاهای دیگر اینگونه نیست؛ جاهایی که باید کمتر هزینه شود بیشترین اعتبار اختصاص داده می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 99 اعتبار دستگاه های فرهنگی و فعالیت های قرآنی را کاهش داده اند، عنوان کرد: به این معنی که 100 میلیاردی که در سال های گذشته بوده است امسال به 28 میلیارد ختم شده است و این کاهش بسیار نگران کننده است که از آن ضربه می خوریم.

حجت الاسلام و المسلمین سالک کاشانی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت ولنگاری فرهنگی جامعه، تهاجم فرهنگی و مسائل دیگر باید بیشترین هزینه را برای مقابله در نظر بگیریم و یکی از آن هزینه ها برای فعالیت های قرآنی است که توجه ای به آن نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیرو‌های مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالا‌های اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی‌ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است