Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جشنواره خوزخندان گفت: نقدهای جدی به برخی مدیران به اصطلاح فرهنگی وارد است که از بانیان جلسات ادبی هستند و نگاه ابزاری به شاعران و نویسندگان استان دارند و نه تنها برخی شاعران را نمی‌شناسند بلکه پاسخگوی شاعران و نویسندگان نیستند. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

مصطفی بوعذار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با اشاره به برخی جریان‌های ناسالم ادبی در ادبیات خوزستان اظهار داشت: نهادهای موازی فرهنگی و برگزاری محافل ادبی توسط سازمان‌ها و ادارات گاه هیچ تاثیری در رشد و ارتقای ادبیات ندارند و اغلب با هدف تولید آمار و ارقام صورت می‌گیرد که جنبه‌های دورهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تلاش مجموعه ارشاد خوزستان درجهت برگزاری جشنواره شعر رضوی را مثبت توصیف کرد و افزود: باوجود نقدهایی که بر هر رویدادی وارد است برخی جشنواره‌ها ورویدادهای ادبی همچون ناله‌های فرات و جشنواره شعر خوزستان در استان بر اساس رابطه‌های موجود و همچنین مشکلات ساختاری شکل می‌گیرند که در سطح استان و کشور گلایه‌های شاعران را در پی داشته است.

بوعذار اشتباه مکرر برخی مدیران فرهنگی در استان و باج‌خواهی جریان‌های مسموم ادبی و شناخته‌شده را آفت ادبیات خوزستان خواند و تصریح کرد:نقدهای جدی به برخی مدیران به اصطلاح فرهنگی وارد است که از بانیان جلسات ادبی هستند و نگاه ابزاری به شاعران و نویسندگان استان دارند و نه تنها برخی شاعران را نمی‌شناسند بلکه پاسخگوی شاعران و نویسندگان نیستند.

دبیر جشنواره ادبی خوزخندان ادامه داد: حجم مطالبات شاعران اهوازی ازسالیان دور انباشه شده است واز فضای موجود فقط باند مافیای ادبیات خوزستان متشکل از برخی سودجویان وفرصت طلبان متنفع هستند وشاعران غیر همراه محکوم به حذف وخانه نشینی هستند.

در مراسم روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کردستان چه گذشت؟ششمین جشنواره ملی تولیدات فرهنگی هنری در سمنان برگزار می‌شودخدمات آموزش مجازی رایگان برای فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اجلاس ملی اصحاب اندیشهاین مدیر فعال فرهنگی ادامه داد: انجمن‌های فعال و سالم ادبی و برخی محافلی که در شهرستان‌ها به دور از حاشیه‌های معمول به کشف و پرورش استعداد‌های جوان می‌پردازند باید مورد حمایت قرارگیرند وفرصت ظهور و بروز را از سوی مدیران فرهنگی داشته باشند.مدیر انجمن ادبی شاهد اهواز گفت: ساماندهی جشنواره‌ها و رویداد‌های ادبی استان سال‌ها برزمین مانده است.داوربخش ادبی جشنواره ملی سرزمین نور افزود:برگزاری جلسات شعر 10 نفره و شعرخوانی شاعران برای یکدیگر در سالن اجتماعات یک اداره وغیرعمومی وبدون مخاطب چه خروجی دارد؟ پروژه بگیران وپیمانکاران ادبی بنام ادبیات خوزستان با همراهی برخی مدیران ناکارآمد همچنان جولان می‌دهند و عزمی برای بهبود این وضعیت موجود نیست.این شاعر خوزستانی خاطر نشان کرد:عبور از مافیای ادبیات و کوتوله‌های ادبی،چرخش نخبگان ادبیات در رویداد‌های ادبی و آسیب‌شناسی جشنواره‌های ادبی از نیاز‌های اساسی این حوزه است. انتهای پیام/331/ش R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • جدول لیگ برتر| همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • بحران ادبیات داریم
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان