Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گروه حامی توقف محاصره نوار غزه، دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه را برای انجام تحقیقات درباره جرایم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین تحت فشار قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، انجمن "Rumbo a Gaza" (به سوی غزه) که شاخه‌ای از "ائتلاف ناوگروه آزادی" است، اعلام کرد، نامه‌ای با امضای فعالان حقوق مدنی و اجتماعی این گروه در کشورهای مختلف در روز دهم دسامبر که "روز جهانی حقوق بشر" نامیده شده، به فاتو بنسودا، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این گروه در نامه خود تاکید کرد، درخواست برای انجام تحقیقات علیه اسرائیل به مدت پنج سال است که در مرحله "تحلیل مقدماتی" باقی مانده است.

محاصره 13 ساله نوار غزه از سوی اسرائیل اقتصاد این منطقه را تخریب کرده و دو میلیون ساکن آن را از آزادی تردد و خروج از غزه محروم کرده و موجب شده ملزومات اساسی به این منطقه وارد نشوند.

هم‌اکنون هشت سال است که "ائتلاف ناوگروه آزادی" کمپینی تازه برای به چالش کشیدن محاصره نوار غزه توسط اسرائیل به راه می‌اندازد.

کماندوهای اسرائیلی در روز 31 مه 2010، 9 فعال ترکیه‌ای وابسته به ائتلاف ناوگروه آزادی را که در مسیر غزه بودند تا کمک‌های بشردوستانه را به مردم آن منطقه تحویل دهند، در آب‌های بین‌المللی کشتند.

دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی طی روزهای گذشته درخواست برای آغاز تحقیقات درباره این حمله را رد کرد و این پرونده را برای سومین بار بست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غزه دادگاه لاهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه باعث نگرانی شدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

این رسانه‌ها تاکید کردند: احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو باعث شده خواب از چشمان وی گرفته شود.

دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی چند روز قبل با اشاره به اینکه از نگرانی‌های رسمی و غیررسمی مرتبط با تحقیقات این نهاد در ارتباط با جنگ غزه آگاه است، بر ادامه یافتن این تحقیقات تأکید کرد.

این دفتر با صدور بیانیه‌ای، توقف همه تلاش‌ها را برای مانع‌تراشی، ارعاب یا تأثیر بر مقامات دادگاه خوستار شد و خاطرنشان کرد که استقلال و بی‌طرفی دادگاه زمانی که تهدید به انتقام از این دادگاه یا مقامات آن وجود داشته باشد، تضعیف می‌شود.

دفتر دادستانی دادگاه لاهه همچنین تأکید کرد که تهدید دادگاه حتی بدون اقدام ممکن است بر پایه اساسنامه رم، جُرم ضد اجرای عدالت باشد.

پیشتر نیز منابع آگاه اعلام کردند که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با کارکنان بیمارستان‌های «الشفا» در شمال و «ناصر» در جنوب نوار غزه دیدار و گفت و گو کرد و اظهارات آنها را درباره جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی و قتل عام بیماران و پناهندگان به این بیمارستان‌ها، به ثبت رساند.

به گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، حوادثی که در این بیمارستان‌ها اتفاق افتاده، به دیگر تحقیقاتی ضمیمه می‌شود که دیوان کیفری درباره جنایات جنگی، ضد بشری، تجاوز و نسل کشی در نوار غزه انجام می‌دهد.

کد خبر 6097922

دیگر خبرها

  • حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • آغاز دادگاه حقوقی بین‌المللی بیماران تالاسمی
  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟