Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@22:27:01 GMT

هدفگذاری ساخت ۵۰۰ دستگاه واگن در واگن پارس اراک

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۱۵۰

هدفگذاری ساخت ۵۰۰ دستگاه واگن در واگن پارس اراک

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بر ضرورت تداوم حمایت‌های دولت از رونق تولید تاکید کرد و گفت: وزارت صمت با تاکید مجلس شورای اسلامی در اقدامی قابل‌تحسین، واردات هر نوع واگن خارجی را ممنوع کرد که همین امر باعث افزایش سفارش شرکت‌های بهره‌بردار داخلی از واگن‌سازان اراک شده است، اما این شرکتها از نظر نقدینگی بایدحمایت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از  ریل‌نیوز، «محمدرضا مختاری» گفت: انعقاد قرارداد و دریافت پیش پرداخت از شرکتهای داخلی بهره‌بردار، نیازمند حمایت مالی معقول از بهره‌برداران است تا  بتوانند نسبت به تامین هزینه‌ها و عمل به مفاد قراردادها اقدام کنند.

وی بیان کرد: تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال امکان مناسبی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بهره‌بردار ایجاد کرده که با اجرایی شدن آن گشایشی برای متقاضیان محصولات ریلی ایجاد می‌شود و رونق تولید درمجموعه واگن پارس و صنایع زیردستی آن نیز اتفاق می‌افتد.

مختاری اظهار داشت: اگرچه امکان تولید بیش از یک‌هزار دستگاه واگن باری و ۱۵۰ دستگاه واگن مسافربری در شرکت واگن‌پارس اراک وجود دارد اما به دلیل بالا بودن قیمت انواع واگن، شرکت‌های بهره‌بردار با سرمایه داخلی خود توان خرید ندارند و دولت باید با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت این شرکت‌ها را حمایت کند.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک بیان کرد: ۵۰۰ دستگاه انواع واگن امسال در این واحد تولیدی هدفگذاری شده که در صورت حمایت‌ دولت به‌خصوص در ارایه تسهیلات تبصره ۱۸ به شرکت‌های بهره‌بردار، امکان افزایش تولید در این راستا وجود دارد.

وی گفت: مهمترین مشکل کنونی این واحد تولیدی، سهامداری اصلی این شرکت است که انتظار می‌رود دولت نسبت به این مهم اقدام کرده و با واگذاری شرکت به یک‌سهامدار دارای اهلیت، زمینه تولیدات هرچه بیشتر در واگن‌پارس را فراهم نماید.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۹ دستگاه انواع واگن باری و مسافربری امسال در این واحد مادر تخصصی تولید و به ناوگان ریلی کشور پیوست که ارزش هر یک از واگن‌های باری تولید شده  بین ۶ تاهشت میلیارد ریال متغیر است که بر اساس قراردادهای مشخص با شرکت‌های بهره‌بردار داخلی تولید و روانه بازار شده است.

وی ادامه داد: هفت واگن مسافربری که ارزش هر کدام ۷۰ میلیارد ریال است نیز امسال در خطوط تولید واگن‌پارس اراک ساخته شده و در ناوگان ریلی کشور قرار گرفته است.

واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی محصولات ریلی در ایران و خاورمیانه است.

این واحد صنعت ریلی در سال ۱۳۵۴ در اراک تاسیس شد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی واگن پارس اراک در فضایی کارگاهی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

واگن پارس اراک به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافربری و مترو در خاورمیانه است و محوریت تولید و تعمیر خودروهای حمل و نقل ریلی ایران را دارد.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واگن پارس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت:‌ ساخت برج‌های تقطیر باسینی‌های مخروطی چرخان در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار با دانش به روز این شرکت بومی‌سازی شد.
محمدتقی اکبری افزود:‌ برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. وی گفت: افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فرآوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.
اکبری افزود:‌ لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.
مدیرعامل و مؤسس این شرکت دانش بنیان گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، افزود:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.
تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت است بطوریکه سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرد و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شده است.

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد