Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: از ۷۶‬ نوع محصول تولیدی بخش کشاورزی این استان ۲۹ ‪گونه آن باغی است که حجم سالانه تولید آن به بیش از ۲۰۰ هزار تن می رسد.

 محمدعلی شریکیان در عین حال درصد بیمه‌گری محصولات باغی در این استان را مطلوب ندانست و گفت: علیرغم اقلیم مناسب استان و محصولات با کیفیتی که در این خطه تولید می شود، درصد بیمه محصولات بسیار کم است و حال آنکه باغداران می توانند تنها با تخصیص مبلغی اندک از کمک های فنی و اعتباری این بخش برخوردار شده و در صورت بروز خسارت، زیان آنان جبران می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریکیان با بیان اینکه این استان، نخستین استان کشور است که طرح فراگیر بیمه انگور را از ۲ سال قبل آغاز کرده است، افزود: هدف این است که تاکستان ها بیشترین ضریب پوشش بیمه را داشته باشند و این امر کمک بزرگی در حمایت از باغدارانی است که دچار خسارت می شوند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی ۲ سال اخیر ۵۰ هکتار طرح فراز تاکستان در این استان اجرا شده که کمک خوبی برای بهبود کمی و کیفی تولید انگور است و امسال نیز پرونده ۲۵ هکتار تاکستان دیگر به بانک های عامل معرفی شده که در آستانه اجرای طرح و انعقاد قرارداد هستند و بخشی وارد مرحله اجرایی نیز شده اند.

شریکیان افزود: برای اینکه تولیدات تاکداران با خطر کمتری مواجه شود نیاز است علاوه بر بیمه، تغذیه باغ و طرح فراز تاکستان ها اجرا شود چرا که با اجرای طرح مزبور میزان تولید محصول ۴ برابر شده و از ۱۳ تن در هکتار به حدود ۵۰ تن می رسد.

وی همچنین میزان تولید کشمش در این استان را سالانه ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۵ هزار تن قابلیت صادرات دارد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در خراسان شمالی تولید می شود.  

برچسب‌ها تاکستان معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی باغداری خسارت بیمه خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاکستان کشاورزی باغداری خسارت بیمه خراسان شمالی تاکستان کشاورزی باغداری خسارت بیمه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است

علیرضا خدابنده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی، نصب این نیروگاه‌ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

او افزود: مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه‌های کشاورزی می‌توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

خدابنده بیان کرد: برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

او تصریح کرد: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی موثر در جهت کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان عزیز برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی