Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@23:49:24 GMT

جشن رشد سریع اقتصادی در ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۷۳۰

جشن رشد سریع اقتصادی در ژاپن

افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و مصارف خصوصی باعث تقویت رشد اقتصادی ژاپن شد.

به گزارش ایسنا به نقل از تایمز ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه سوم سال به رشد ۰.۸ درصدی دست یافت که بسیار بیشتر از رقم ۰.۲ درصد پیش بینی شده قبلی بوده است. با وجود خسارت‌های ناشی از طوفان‌های اخیر و هم‌چنین افزایش نرخ مالیات‌ها، شرکت‌های بزرگ این کشور با سرعتی بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی دولت اقدام به سرمایه گذاری‌های جدید کرده‌اند که بخشی از آن به خاطر المپیک سال‌آینده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوریو میاگاوا، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه " میزوهو سکیوریتیز" در همین رابطه گفت: مخارج سرمایه‌ای یک از کلیدی‌ترین عوامل تقویت رشد اقتصادی ژاپن در این مقطع زمانی بوده است. کمبود نیروی کار باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌ها به فکر افزایش اتوماسیون بیافتند و سرمایه گذاری‌های بزرگی در این زمینه انجام دهند.

پیش‌تر دولت ژاپن اعلام کرده بود برای تقویت رشد اقتصادی این کشور از یک بسته محرک ۱۳.۲ تریلیون ینی رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود در سه ماهه پایانی سال رشد اقتصادی ژاپن به ۲.۶ درصد برسد. طبق ارزیابی‌های دولت ژاپن، این بسته به مرور زمان باعث افزایش ۱.۴ درصدی رشد اقتصادی خواهد شد.

کیوهی موریتا، کارشناس مسائل ژاپن در بانک " کردیت اگریکول" گفت: داده‌های امروز یک تصویر نادر از اقتصاد ژاپن بود که برای بانک مرکزی خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. نگرانی‌ها از وضعیت تولید و مصرف به دنبال این رشد خوب کمتر خواهد شد.

در شرایطی که پکن و واشنگتن ماه هاست درگیر یک جنگ طولانی هستند، کاهش تنش‌های تجاری بین ژاپن و کره جنوبی می‌تواند به افزایش شمار گردشگران کره‌ای در ژاپن کمک کرده و باعث تقویت رشد اقتصادی این کشور در سال آینده شود.

لازم به ذکر است که متوسط رشد اقتصادی ژاپن در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۴۹ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۳.۲ درصدی سه ماهه دوم سال ۱۹۹۰ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۰۹ با منفی ۴.۸ درصد بوده است. لینک کوتاه: asriran.com/002wn0

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ژاپن رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد