Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:18:13 GMT

زنگ پژوهش در مدارس چهارمحال و بختیاری نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۸۲۲۸

زنگ پژوهش در مدارس چهارمحال و بختیاری نواخته شد

مدیرکل آمورزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث پژوهش در نظام تعلیم و تربیت در راستای سند تحول بنیادین گفت: تغییر نگرش نسبت به پژوهش در این نظام دارای اهمیت است.

فرحناز قائدامینی در آیین هفته پژوهش در مدرسه سپیده شهرکرد افزود: در نظام آموزش و پرورش  و تعلیم و تربیت حافظه‌مداری به پژوهش‌مداری تغییر پیدا کرده است و در راستای سند تحول بنیادین مدارس براساس پژوهش‌محوری مدیریت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: با ایجاد انگیزه برای پژوهش و تحقیق در بین دانش‌آموزان می‌توان، خلاقیت، ابتکار و همکاری را در بین این قشر نهاینه کرد.

قائدامینی بر اجرای برنامه‌های مختلف از جمله جشنواره جابربن‌حیان در مدارس ابتدایی و نوجوان خوارزمی در مدارس متوسطه اول در راستای اجرا و گسترش بحث پژوهش اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این برنامه‌ها دانش محوری و پژوهش را تمرین می‌کنند.

وی اظهارداشت: هفته پژوهش یک فرصت است تا پژوهش در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان نهادینه شود و در مدارس دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده داشته باشیم.

قائدامینی، با اشاره به اینکه معلمان استان حوزه پژوهش موفقیت‌های خوبی کسب کردند، افزود: باید پژوهش معلمان به سمتی برود که چگونه مجموعه تحت تعلیم و تربیت و آینده‌سازان ما که منابع و مخازن اصلی توسعه کشور هستند، را تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال در حوزه پژوهش ۳۷ معلم پژوهنده و ۲۶ دانش‌آموز پژوهنده از مناطق ۱۷ گانه آموزشی موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور شدند.

در سال تحصیلی جاری ۲۰۶ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند.

۲۵ آذرماه درتقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.

در حاشیه برگزاری این آیین نمایشگاه توانمندی‌های حوزه پژوهش و همچنین موفقیت‌های دانش‌آموزان در جشنواره‌های جابربن‌حیان و جشنواره نوجوان خوارزمی به نمایش گذاشته شد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری آموزش و پرورش طرح پژوهشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری آموزش و پرورش طرح پژوهشی چهارمحال وبختیاری آموزش و پرورش طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران

پژمان خلفیان اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۶ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم هنرجوی هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش هستند که توسعه و افزایش رشته‌ها و افزایش میزان استقبال دانش‌آموزان از این رشته در دستورکار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده ۴۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم جذب این مدارس شوند.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری ۱۵ سایت کامپیوتری در استان با ۱۵۰ سیستم کامپیوتر تجهیز شد.

بیشتر بخوانید

تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

خلفیان با اشاره به اجرای طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول، اضافه کرد: فرهنگسازی بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای استقبال از رشته‌های فنی دراولویت قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری