Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بازدار در جلسه گرامیداشت هفته پژوهش با بیان اینکه بخش کشاورزی ما روی دو بخش باید تکیه کنیم و مورد توجه قرار دهیم، اظهار داشت: بخش باغبانی استان پتانسیل خیلی خوبی دارد و باید روی این بخش کار کنیم.

ظرفیت‌های حوزه گیاهان دارویی لرستان

وی با اشاره به ظرفیت های حوزه گیاهان دارویی لرستان، عنوان کرد: در این حوزه بخش تحقیقات جهاد کشاورزی باید فعالیت های بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه در بخش باغات استان به لحاظ اثر بخشی و درآمدی، آفات، تولیدات و ... باید کارهای بیشتری انجام شود، بیان داشت: شروع حرکت در حوزه گیاهان دارویی خوبی بوده اما کافی نیست.

بازدار با اشاره به اینکه در لرستان می توانیم خیلی بهتر از این روی حوزه گیاهان دارویی کار کنیم، گفت: مهم ترین موضوع حوزه گیاهان دارویی، بخش تجاری آن است.

وی با  تاکید بر توجه به بسته بندی، بازار یابی و ... حوزه گیاهان دارویی لرستان، تصریح کرد: در ایران روی باغات و دام فعالیت هایی انجام شده و لرستان در این دو بخش دارای ظرفیت های خیلی خوبی است.

ضرورت توسعه باغ گیاه شناسی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: مرکز تحقیقات و مجموعه جهاد کشاورزی روی این دو بخش به عنوان قطب باید برنامه ریزی کنند.

بازدار با تاکید بر اینکه باغ گیاه شناسی لرستان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: برای این باغ گیاه شناسی باید تشکیلاتی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه این بخش می تواند خیلی روی توسعه اقتصادی استان تاثیرگذار باشد، افزود: برای این باغ گیاه شناسی باید ساختار تعیین شود و به دستگاههای ارشد مانند استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اخذ اعتبار و توسعه متصل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر توسعه باغ گیاه شناسی لرستان، افزود: برای توسعه باغات در اراضی شیب دار سال ۹۶ و ۹۷ و ۹۸، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی گرفتیم.

بازدار، بیان داشت: این در حالیست که تا قبل از سال ۹۶، یک ریال برای توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده نداشتیم.

ضرورت نظارت بر فروش سموم و کودهای شیمیایی حوزه کشاورزی

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی یک ردیف اعتباری در نظر گرفته شد، عنوان کرد: برخی از بخش های حوزه کشاورزی استان برای اخذ اعتبار و ... پیگیری لازم را ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: در حال حاضر مازاد تولید بخش های دام، طیور و آبزیان و ... لرستان به استان های هم جوار صادر می شود، اما روی تولید محصول سالم باید توجه بیشتری داشته باشیم و نگرانی ها در بحث مانده کود و سم باید برطرف شوند.

بازدار با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر سموم و کودها کشاورزی به خصوص در محصولاتی مانند گوجه، سیب زمینی، پیاز به راحتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، افزود: در این زمینه مرکز تحقیقات خیلی می تواند کمک کند.

کد خبر 4793151

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لرستان کود شیمیایی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه اساتید و دانشجویان شرکت کننده در اردوی راهیان پیشرفت در همراهی سرلشکر رحیم صفوی با استاندار هرمزگان دیدار کردند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این نشست؛ ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را جزو افتخارات مهندسی ایران دانست و گفت: برای احداث این پالایشگاه بیش از ۱۵ هزار کیلومتر کابل کشی و ۶.۵ میلیون اینچ جوشکاری انجام شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران گفت: بندر شهید رجایی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار TEU ظرفیت کانتینری دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار TEU از آن توسط دولت سیزدهم ایجاد شده است ضمن اینکه عملیات توسعه بندر و اضافه‌کردن ۲ هزار ۴۰۰ هکتار دیگر به پس‌کرانه آن نیز آغاز شده است.

دوستی با اشاره به تولید ۴.۵ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان از آغاز احداث واحدهای جدید به ظرفیت ۱۰ میلیون تن در استان هرمزگان خبر داد و عنوان‌کرد: میانگین پیشرفت این واحدها که در دولت سیزدهم آغاز شده‌اند ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: در واحدهای جدید فولادسازی تلاش کرده‌ایم تولیدات منطبق با نیاز صنایع پیشران استان همچون کشتی‌سازی باشد.

استاندار هرمزگان ظرفیت پالایش را دیگر مزیت نسبی استان دانست و عنوان‌کرد: در حال حاضر یک میلیون بشکه ظرفیت پالایشی داریم و یک میلیون بشکه نیز ظرفیت جدید در دست احداث است.

دوستی با اشاره به ورود استان به زنجیره ترکیبی شیمی و معدن را جزو اولویت‌های اصلی هرمزگان برشمرد و گفت: در این زنجیره تلاش می‌کنیم تا کشور را از واردات کودهای فسفاته بی‌نیاز کنیم.

وی در گریزی به مزیت‌های شیلاتی استان نیز گفت: ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان هرمزگان از ۵ هزار تن در ابتدای دولت به ۱۶ هزار تن رسیده است و ۱۱ هزار تن ظرفیت جدید ایجاد شده است‌.

کد خبر 6088087

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان