Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@17:30:59 GMT

تهران جزو 50شهر خلاق دنیاست

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۸۹۸۲

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شهرداری الان صاحب شهر و اتفاقاتی که در داخل آن می‌افتد، نیست. ناطقان: سورنا ستاری در افتتاحیه سومین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: خوشحالم شهرداری تهران حرکت جدی در این حوزه ایجاد کرد است. از نظر ما شهر هوشمند سیستم عامل جدیدی است که قرار است روی سخت افزار تهران قرار گیرد و کاربری شهر را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وفتی از شهر هوشمند صحبت می‌کنیم از یک سیستم عامل در بستر یک نرم افزار صحبت می‌شود. قرار است این نرم افزار براساس زیست بوم بر روی سخت افزاری براساس توان نیروی داخلی نصب شود.

ستاری گفت: درباره یک نرم افزار جدی در شهر صحبت می‌کنیم که به شهرداری این قدرت را خواهد داد که صاحب شهر شود. شهرداری الان صاحب شهر نیست و صاحب اتفاقاتی هم که در داخل شهر می‌افتد نیست.

وی افزود: اگر شهرداری الان بیاید در این بازی می‌برد و صاحب شهر می‌شود، اصولا شهر‌ها در آینده دنیا نقش فوق العاده‌ای دارند و پیش از هر چیزی یک پلت فرم آموزشی هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: در آینده پلت فرم‌ها شهر‌ها هستند. شهر‌ها در آینده پلت فرم‌های آموزش هستند.

ستاری ادامه داد: ما راجع به شهر و نواحی نوآوری شهری و کارخانه‌های نوآوری در سطح شهر صحبت می‌کنیم که این‌ها می‌توانند در سطح شهر تحول ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به جای آنکه درآمد را از محل فروش تراکم داشته باشد، باید از محل شهر هوشمند داشته باشد افزود: چراکه درآمد‌های شهر هوشمند یک درآمد بی نهایت است و کسانی که همراه نباشند، شکست می‌خورند.

ستاری تاکید کرد که بازیگردانی کسب و کار در آینده عوض می‌شوند و اشتغال فوق العاده‌ای افزایش می‌یابد. کسب و کار‌های سنتی راهی جز خرید استارت آپ‌ها ندارند که همان جریان حرکت پول در اکوسیستم است و بخش خصوصی از سرمایه جوانانی که پول در جیب هایشان که نه بلکه در سرهایشان است استفاده خواهد کرد.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: اگر جلوی زیست بوم جوانان بایستیم بازنده هستیم. این حرکتی است که در جوانان ایجاد شده و نمی‌توان جلوی آن را گرفت و استارت آپ‌ها و دانش بنیان‌ها در همه دنیا در حال رشد هستند.

وی ادامه داد: همه فهمیدند سرمایه کشور جوانانش هستند و این دانش است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید مورد توجه قرار گیرد. الان دو سال متوالی است که تهران جزو ۵۰ شهر خلاق دنیا است.

ستاری خطاب به شهرداری و شورای شهر تهران گفت: اگر لازم است لایحه‌ای در دولت پیگیری کنیم و یا تقدیم شورای شهر شود آن را پیگیری می‌کنیم و امکانات مالی و دانشگاهی و استارت آپ و زیست بوم فناوری ما به طور کامل در اختیار شهرداری تهران است که می‌توانیم هماهنگی لازم را انجام دهیم و در اختیارشان قرار دهیم. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تهران ، شهر خلاق ، دنیا ، سورنا ستاری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تهران شهر خلاق دنیا سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مهره ترکیب اوسمار برای بازی بعد مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، با درخشش سینا اسدبیگی در اراک که در نقش هافبک میانی و کمی پیشروتر از پست اصلی‌اش دو پاس گل داد و یک موقعیت گل قطعی ساخت تصور می‌شد این بازیکن حداقل دقایقی در بازی سپاهان نصیبش شود و به عنوان مهره‌ای برای بستن کمربند میانی وارد زمین شود اما اوسمار به عجیب‌ترین شکل ممکن از او در آن مسابقه حساس استفاده نکرد.

در قائمشهر و بعد از اخراج سروش رفیعی تصور می‌شد اوسمار خیلی زود دست به کار شده و اسدبیگی را جای امیری یا مهدی ترابی به بازی بیاورد اما باز هم تاخیر عجیب در تعویض باعث شد در صحنه دریافت گل میانه زمین پرسپولیس خالی به نظر برسد و هوشمند با استفاده از خلأ به وجود آمده بدون مزاحم شوت بزند و کار را به تساوی بکشاند.

با این وجود دقایقی بعد از این گل، اسدبیگی به زمین رفت و ضمن بستن کمربند میانی تیمش کاری که به تازگی خیلی خوب یادگرفته را انجام داد. پاس فرار اوستون اورنوف را بازیکنی داد که فقط پنج دقیقه از ورودش به زمین گذشته بود. بازیکنی که ذاتا یک هافبک دفاعی تخریبچی است و قاعدتا نباید خلاق باشد.اسدبیگی با دیدی باز و پاسی که شدت و جهت درستی داشت اورونوف را راهی دروازه حریف کرد و خیلی زود تاثیر حضورش را روی گل برتری گذاشت.

در ادامه درخشش اسدبیگی در توپگیری و پیش بردن و حفظ توپ باعث شد شرایط خط میانی پرسپولیس نسبت به آن دقایق پر استرس ده نفره شدن کیفیت بهتری پیدا کند و او با نمایشی درخشان بعد از اورونوف خلاق مهره پیروزی تیمش باشد.

با حضور اسدبیگی در مرکز زمین و البته هوشمندی دیگر بازیکنان پرسپولیس در حفظ نتیجه، این تیم با وجود یک بازیکن کمتر موقعیتی به نساجی نداد و غیر از آن ارسال‌های وقت‌های تلف شده ،دروازه بیرانوند به خطر نیفتاد تا امتیازهای تعویض بجا اینجا مشخص شود.
با این نمایش شاید برای اوسمار نیمکت نشین کردن دوباره اسدبیگی بسیار دشوار باشد هر چند محرومیت سروش رفیعی از بازی با هوادار شاید سرمربی برزیلی سرخ‌ها را مجاب کند که از هافبک کرد خود قعا در ترکیب اصلی آن مسابقه بهره بگیرد.

در واقع می‌توان گفت از حالا حضور اسدبیگی در ترکیب اصلی آن بازی مشخص شده و شماره 66 جلوتر از خدابنده لو در اکباتان فیکس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • معرفی هیات انتخاب اولین جشنواره خیمه‌شب‌بازی
  • اولین مهره ترکیب اوسمار برای بازی بعد مشخص شد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟