Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مسیب زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در بوشهر افزود: از این شمار ۲ میلیون و ۳۰۰هزار دانش‌آموز و ۵۰۰ هزار فرهنگی در طرح حفظ جزو ۳۰ قرآن شرکت کردند.

وی با اشاره به اجلاسیه نماز که با عنوان نماز و مدرسه نام‌گذاری شده است اضافه کرد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب فضای مدرسه باید به محل نماز خوانی دانش‌آموزان تبدیل شود زیرا این برترین راه برای تضمین  سلامت جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیب‌زاده ادامه داد: در این ارتباط تاکنون ۳۲ پیش اجلاسیه استانی و ۷۸۰پیش اجلاسیه در مناطق آموزشی برگزار شده‌است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب تلاش شده امسال سال نمازی در آموزش و پرورش باشد.

وی یادآور شد: تاکید رهبر معظم انقلاب درباره نماز مربوط به یک سال نیست و با توجه به تاثیر نماز در تضمین سلامت جامعه به این فریضه واجب و مهم در مدرسه‌های کشور توجه شود. 

مسیب‌زاده اضافه کرد: در زمان حاضر نماز جماعت در ۷۰هزار مدرسه واجد شرایط برگزار می‌شود درحالیکه قانون‌گذار مصوب کرده‌است که هم زنگ نماز داشته باشند و هم فضای برگزاری نماز مهیا شود اما حضور دانش‌آموزان  در نمازهای جماعت اختیاری و داوطلبانه است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمان حاضر ۱۸هزار امام جماعت و ۵۲هزار فرهنگی اقامه نماز جماعت را برعهده دارند که به صورت میانگین روزانه ۳۰۰هزار نفر برای اقامه نماز فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس دستور وزیر آموزش و پرورش هیچ کسی اجازه تغییر کاربری نمازخانه‌ها به کلاس درس را ندارد و این کار ممنوع است البته در کشور نمازخانه‌های چند منظوره وجود دارند که مورد تائید ما هستند.

مسیب‌زاده اظهار کرد: در زمان حاضر ۴۰ هزار نمازخانه با فضایی مستقل در کشور فعال هستند و مدرسه‌های تازه تاسیس نیز با در نظر گرفتن فضای نمازخانه احداث می‌شوند.

وی تاکید کرد: مهم برگزاری نماز جماعت در مدرسه‌هاست که نباید وجود برخی کمبودها باعث شود که از اصل برگزاری نماز جماعت غافل شویم.

مسیب‌زاده یادآور شد: در زمان حاضر ۷۵۰ مرکز دارالقرآن در کشور مسئول ارائه فعالیت‌های تکمیلی آموزش قرآن مدرسه‌ها هستند و سالانه یک میلیون نفر در این مراکز ثبت نام و آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا می‌گیرند.

وی گفت: در بخش عترت نیز ۳۴هزار هیات مذهبی دانش‌آموزی فعالیت دارند که مهمترین بخش فعالیت آنان ششم ماه محرم برنامه احلی من‌العسل است.

مسیب‌زاده بیان کرد: هفته پایانی آذرماه با عنوان هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس نام گذاری شده‌است که همه ساله برنامه‌های متنوع مرتبط با منشور نورانی و ارزشمند قرآن، عترت و نماز توسط مربیان و معاونان پرورشی در مدارس برگزار می شود.

وی افزود: امسال هفته قرآن، عترت و نماز از ۲۳ تا ۲۹ آذر ماه برگزار می‌شود که روز شمار و فعالیت‌های پیشنهادی برای این هفته به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده‌است و کارشناسان قرآن، نماز و عترت مناطق و استان‌ها به صورت ویژه این برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند.‌

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 جامعه دانش آموزان قرآن وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهرهای اطراف مؤثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضاها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریوهای متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحدهای نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

کد خبر 6089308

دیگر خبرها

  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا