Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهشتی راد از کاهش ۵۰ درصدی صادرات از مرزهای استان طی هشت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در مجموع صادارت از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی و خروجی ماده ۱۱۶ حدود ۲۵۲ میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « سعید بهشتی‌راد » امروز (18 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای 331 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه میزان صادارت گمرکات استان در هشت ماهه ابتدای امسال 874 تن به ارزش 63 میلیون دلار بوده است، گفت:  صادرات استان از محل ماده 116 (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور خروجی از گمرک بازارچه‌های استان) 768 تن و به ارزش 190 میلیون دلار بوده است.

 

به گفته وی در مجموع از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی و همچنین خروجی ماده 116 حدود 252 میلیون دلار صادرات انجام شده است که کاهش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

 

بهشتی راد عنوان کرد: عمده اقلام صادراتی استان در این مدت شامل هیدروکربن سبک، گازوئیل، کاشی، سرامیک، سیمان، قیر و صیفی جات بوده كه به كشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است.

 

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: تعهد برگشت ارز حاصل از صادرات، تخصصی شدن صادرات برخی کالاها صرفا توسط واحدهای تولیدی یا نمایندگان مجاز آن‌ها و ممنوعیت صادرات برخی از اقلام عمده صادراتی استان از جمله عمده ترین دلایل کاهش صادرات در استان است.

 

وی ییان کرد: در هشت ماهه سال جاری واردات گمرکات استان 2 هزار تن به ارزش 28 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 720 درصد افزایش دارد.

 

بهشتی راد افزود: عمده کالاهای وارداتی به استان پنل های خورشیدی و دام زنده بوده که از چین، افغانستان و پاکستان به خراسان جنوبی وارد شده است.

 

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان ‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جدید 61 فقره کارت پیله وری در استان صادر و 59 فقره نیز تمدید شده است.

 

وی از صدور 52 فقره و تمدید 48 فقره تمدید کارت بازرگانی طی این مدت خبر داد و افزود: در مجموع تاکنون 825 فقره کارت بازرگانی در استان صادر شده است.

 

بهشتی راد ادامه داد: با پالایش انجام شده 160 فقره کارت فعال بودند و اقدام به ثبت سفارشات کرده اند.

 

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان ‌جنوبی با اشاره به اینکه 11 تعاونی مرزنشین فعال در استان وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون 57 هزار و 147 کارت الکترونیکی مبادلات مرزی در استان صادر شده است که از این تعداد 46 هزار و 238 نفر عضو تعاونی های مرزنشین هستند.

 

وی از برپایی 4 نمایشگاه تا پایان امسال در استان اشاره کرد و افزود: نمایشگاه شب چله امسال روز 26 آذرماه برپا می شود.

 

بهشتی‌راد از برگزاری آئین بزرگداشت روز صادرات استان در هفته آینده خبر داد و گفت: 11 صادرکننده نمونه استانی و ملی  در این مراسم تجلیل می‌شوند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد انتخابات مجلس شورای اسلامی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر کارت بازرگانی صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان

مازیار زند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خراسان شمالی با ترکمنستان بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و ظرفیت‌های زیادی برای صادرات کالا در حوزه کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و ... دارد. به دنبال آن هستیم تا مراودات تجاری را با کشور یادشده افزایش دهیم.

وی با اشاره به نبود گذر و بازارچه مرزی میان این دو کشور، ادامه داد: در تلاشیم تا این معبر ایجاد شود که البته به موافقت کشور ترکمنستان بستگی دارد و تاکنون در این رابطه پیگیری‌های فراوانی انجام شده است.

زند بیان کرد: در این ارتباط، نشست با استاندار آخال در ترکمنستان برگزار شده است و آن‌ها یک کارشناس را برای بررسی موضوع به کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی برای صادرات کالا با ۲۸ تا ۳۲ کشور در ارتباط است، گفت: صادرات با کشورهای همسایه مانند افغانستان در حال انجام است. امسال نیز هیأت‌های تجاری مختلفی را از چند کشور پذیرش می‌کنیم و تعدادی هیأت تجاری را به سایر کشورها اعزام خواهیم کرد.

به گفته وی، شرکت در نمایشگاه اکسپو برای معرفی پتانسیل‌های خراسان شمالی از دیگر اقدامات در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ادامه داد: رفع تعهد ارزی همچنان مهمترین مشکل تجار است و این امر سبب شده است تا کارت بازرگانی تعدادی از تجار استان تمدید نشود که این امر به اقتصاد کشور ضرر می‌زند.

وی افزود: نبود تجهیزات لجستیک در استان از دیگر مشکلات تجار این استان است، به‌طوری که به علت اختصاص نیافتن کشتی در بندر امیرآباد چند ماه کالا در آن منطقه دپو شده بود و تاجر آن محموله تا چند ماه فقط پول انبارداری پرداخت می‌کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی