Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:47:34 GMT

ضریب امنیت تعرفه‌های انتخاباتی بالا است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۴۷۱

ضریب امنیت تعرفه‌های انتخاباتی بالا است

عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه احتمال خدشه به تعرفه‌های انتخاباتی نزدیک به صفر است، گفت: نظارت بر امنیت تعرفه‌ها با دقت بسیار بالایی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای نگهبان، محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان به همراه جمعی از مسئولان برگزاری انتخابات با حضور در شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران از چگونگی روند چاپ تعرفه‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بازدید حمید شهرابی فراهانی مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی، گزارشی از عملکرد این شرکت در سنوات گذشته و از چگونگی روند چاپ تعرفه انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

صادقی‌مقدم پس از بازدید از محل چاپ تعرفه‌های انتخاباتی در شرکت چاپ و نشر بانک ملی گفت: از تلاش مدیران و کارکنان این شرکت که به صورت شبانه‌روزی و با هوشیاری و تحت مراقبت‌های کامل خدمات مهم و مؤثر چاپ اسکناس، تولید کارت‌های هوشمند و به‌ویژه تعرفه‌های انتخاباتی را انجام می‌دهند، سپاسگزاری می‌کنیم.

عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات خاطرنشان کرد: با نظارت‌های ناظران شورای نگهبان و هوشیاری و تلاش‌های همکاران در چاپخانه تاکنون هیچ موردی مبنی بر نمونه برداری یا تکثیر گزارش نشده است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: در تعرفه‌های انتخابات یکی از موضوعات مهم، مؤلفه‌های امنیتی به کار رفته در برگه‌های أخذ رأی است که باید همه فرایند طراحی، چاپ و آماده‌سازی برگه‌های أخذ رأی با دقت بسیار بالا و تحت تدابیر خاص امنیتی انجام شود.

صادقی مقدم ادامه داد: با اطمینان عرض می‌کنم تلاش‌ها و مراقبت‌های مستمری که بر امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به کار رفته در چاپ و توزیع تعرفه‌های انتخاباتی وجود دارد، اطمینان خاطری برای مردم عزیز و انقلابی کشور ایران اسلامی است که کارهای این مرکز در نهایت امنیت و مراقبت‌های لازم انجام می‌شود و احتمال خدشه به تعرفه‌ها نزدیک صفر است.

معاون اجرایی و امور انتخابات با بیان اینکه جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این نظام برخاسته از مردم و متمرکز بر آرای آنان است؛ هرکدام از انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نیز برگ زرینی بر اوراق زرین این مرز و بوم است که نشان از حضور مستمر و مسئولانه مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم عزیز مجدداً با حضور در انتخابات پیش‌رو (دوم اسفند ۱۳۹۸) برگ زرین دیگری بر تارک افتخارات کشور خواهند افزود، گفت: مردم نشان خواهند داد سرنوشت کشور برایشان بسیار اهمیت دارد و به جمهوری اسلامی علاقمند هستند.

صادقی‌مقدم در پایان با بیان اینکه انشاءالله مردم در انتخابات پیش‌رو به افراد شایسته رأی خواهند داد، افزود: مجلس شورای اسلامی رکن اساسی قانونگذاری است که برای کارهای اجرایی کشور ریل‌گذاری می‌کند و انتظار است افراد متخصص در حوزه قانونگذاری و حوزه‌های مختلفی که مورد نیاز کشور است وارد مجلس شوند تا با احساس مسئولیتی که دارند وظایف نمایندگی خود را به شایستگی انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم انتخابات 98 شوراي نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد