Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:57:20 GMT

فناوری منجر به پیشرفت ساختارها می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۶۸۳

فناوری منجر به پیشرفت ساختارها می شود

آذری جهرمی گفت: پست به فرایند شهر هوشمند می پیوندد و فناوری نه تنها ساختارها را متحول بلکه آنها را پیشرو می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «محمدجواد آذری جهرمی» صبح امروز در مراسم افتتاح «سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند» که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای‌شهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و جمعی از فعالان عرصه شهر هوشمند در برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه خوشحالم هوای تهران هم امروز پاکیزه است، گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با آقای شهردار امضا و در راستای آن تلاش کردیم تا با استفاده از هوشمندسازی، تهران را به شهری سالم و پاک تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر ارتباطات افزود: از چند منظر می‌توان به موضوع شهر هوشمند نگاه کرد، ضرورت‌ها و الزامات، جایگاه مدیریت هوشمند، هوشمندسازی به عنوان بازار و نحوه انجام و حرکت در این مسیر از جمله موضوعات مهم در بحث هوشمندسازی است. شاید یکی از فعال ترین تفاهم‌نامه‌های بین‌دستگاهی همین بود که سال گذشته با شهرداری امضا کردیم که جا دارد از همکارانم در شهرداری تهران به این خاطر قدردانی کنم. 

آذری جهرمی با طرح این سوال که ثمره این تفاهم نامه چه بود، گفت: امروز اگر کسی به سامانه‌های شهری زنگ بزند اینطور نیست که در دادن نشانی دچار ابهام و گنگی شود و یا ممکن نیست که به‌راحتی ایجاد مزاحمت کند؛ از طریق ای‌پی‌آی‌ها محدوده تقریبی حضور فرد را به سازمان مربوط اعلام می‌کنیم و این موضوع زمان خدمت‌رسانی به مردم را نیز کاهش داده است.

وزیر ارتباطات افزود: اقدام بسیار ارزنده‌ای درمورد مدل حرکتی خودروها در خیابان‌ها انجام شده که بسیار ارزشمند است. ما امروز درگیر ویز نیستیم و شرکت‌هایی مثل «نشان» و «بلد» داریم که با استفاده از داده‌های بومی‌سازی‌شده فعالیت های بسیار باکیفیتی دارند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری هوشمند از لایه زیرساخت گذشته و به لایه مشارکت بین‌دستگاهی رسیده‌است. مدیریت هوشمند کاری نیست که شهرداری به تنهایی انجام دهد و هر دستگاهی در این حوزه مأموریت‌هایی دارد و بهره‌برداری‌هایی نیز از آن داریم.

وزیر ارتباطات در ادامه تصریح کرد: فناوری می تواند ساختارها را نه تنها متحول بلکه پیشرو کند. تا پیش از این پست ساختار کهنه‌ای بود، اما ما برنامه پست‌پلاس را پیش بردیم و پست نیز به زودی به فرایند شهر هوشمند خواهد پیوست. تا پایان امسال ٢٠٠ موتور و ۵٠ دوچرخه برقی به ناوگان پست اضافه می‌کنیم. در تلاش هستیم تا به رغم محدودیت های ناجا برای پلاک‌گذاری، ١٠ خودروی برقی هم به ناوگان پست اضافه کنیم اما فعلا به ما اعلام کرده‌اند به خاطر محدودیت‌های پلاک‌گذاری تعداد کمتری می‌توانیم داشته باشیم.

 

وی افزود: ما به عنوان یکی از لکوموتیوها و کمک کننده های حوزه شهر هوشمند خودمان با پست پلاس به شبکه هوشمندسازی شهر تهران می پیوندیم.

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستان یزد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد محمد جواد آذری جهرمی شهر هوشمند شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو

یک محقق ایرانی در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محقق ایرانی برای پایش تازگی غذاهای دریایی با فناوری نانو و مواد گیاهی، جوهر هوشمند سبز ساخت.

اسماء وردیان؛ محقق مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بودند.

ساخت نخستین محصول آلوپلاستیک استخوانی با فناوری نانو در دنیا

غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب‎‌های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند