Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@15:16:37 GMT

بیمه‌ها زیر بار هزینه خدمات سمعک نمی‌روند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۰۴۳۴

بیمه‌ها زیر بار هزینه خدمات سمعک نمی‌روند

عضو هیات مدیره انجمن شنوایی شناسی ایران از بیمه سلامت به علت عدم پرداخت هزینه خدمات سمعک انتقاد کرد.

 علی رضی پور بیان اینکه بسیاری از افرادی که از سمعک استفاده می کنند از قشر ضعیف جامعه هستند، افزود: بیمه سلامت به بهانه اینکه خدمات سمعک در کتاب ارزش نسبی ستاره دار است زیر بار مسئولیت پرداخت هزینه نمی رود و فشار مالی به خانواده ها تحمیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: جامعه شنوایی شناسی ایران، تقاضا دارد با توجه به اینکه تعرفه های مندرج در کتاب ارزش نسبی برای سمعک ناقص شده است نسبت به حذف ستاره از خدمات سمعک در کتاب ارزش نسبی اقدام شود.

این ادیولوژیست افزود: انجمن شنوایی شناسی ایران با کمک صاحبنظران دانشگاهی در حوزه سمعک تعرفه های معقولی را تحت عنوان بسته خدمات سمعک آماده کرده که هر سال برحسب پیشرفت تکنولوژی در عرصه سمعک قابل ویرایش بوده و با اطلاع وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در اختیار همکاران ادیولوژیست قرار گرفته تا زمان اضافه کردن خدمات سمعک در کتاب ارزش نسبی، از آن استفاده کنند.

رضی پور یکی دیگر از مشکلات جامعه شنوایی شناسی را قیمت گذاری عجولانه و غیرکارشناسی سمعک توسط اداره کل تجهیزات پزشکی عنوان کرد و گفت: متاسفانه این قیمت گذاری بدون اخذ نظر از شرکت ها و صاحبنظران و انجمن های علمی و صنفی صورت گرفته که انجمن علمی شنوایی شناسی اعتراض شدید خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران ادامه داد: این قبیل تصمیم گیری های غیر کارشناسی، عواقب ناگواری برای جامعه رادیولوژی و بیماران به همراه دارد و تفاهمنامه ای با اداره کل تجهیزات پزشکی در خصوص ساماندهی سمعک منعقد شد که تا کنون هیچ اقدام مثبتی نسبت به عملیاتی نمودن تفاهمنامه انجام نشده است.

رضی پور گفت: پیشنهاد می شود در اسرع وقت نسبت به حذف فهرست قیمت از سایت اداره کل تجهیزات پزشکی اقدام و جلسه هم اندیشی با حضور صاحبنظران و انجمن های علمی و صنفی تشکیل و نسبت به دستیابی قیمت معقول و منطقی تر نسبت به سمعک بر حسب نوع و مدل آن اقدام شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان

این طرح بنا به تصمیم وزارت بهداشت و با تصویب و ابلاغ دولت باهدف ارتقا سلامت جامعه و اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااستناد به بند الف ماده نه قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تحت پوشش این دانشگاه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال بیمه شده کاملا رایگان خواهد بود

 کامران قدس بااشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در بیمارستان امیرالمومنین سمنان اجرایی شده است گفت: پذیرش، بستری، عمل‌های جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت رایگان انجام خواهدشد

قدس  گفت: این طرح درراستای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت و تحقق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اگر کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه نباشند و در مدت زمان بستری در بیمارستان بتوانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند و برای کودکان زیر ۲ سال شرط پوشش خانوار حذف شده است و اگر فقط کودک زیر ۲ سال تحت پوشش بیمه پایه باشد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود؛ به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟